جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۰۹۱
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری استان بوشهر روز پنجشنبه به ریاست استاندار و به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری در محله شنبدی شهر بوشهرآغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، استاندار بوشهر دراین آیین گفت: برای بازآفرینی محلات هدف در حوزه های خدمات زیربنایی، روبنایی، بهبود قلمرو عمومی و ارتقا وضعیت اجتماعی فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است.

عبدالکریم گراوند افزود: احداث مدرسه، پایگاه بهداشت، سرای محله، سالن ورزشی، احداث پارک و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کنار حفظ و احیای بافت تاریخی از جمله اقدامات برای سکونتگاه های غیر رسمی و سایر محلات است.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات اجرایی جهت خدمات روبنایی و زیربنایی در این محدوده ها، نوسازی و بهسازی مسکن در دستور کار است به گونه ای که از سال 94 تاکنون بیش از یکهزار و 400 واحد جهت دریافت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک های عامل استان بوشهر معرفی و جریان نوسازی و مقاوم سازی آنها آغاز شده است.

گراوند افزود: از مجموع 37 شهر استان بوشهر 12 شهر دارای محلات ناکارآمد است که جمعیتی معادل 183 هزار نفر ساکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز گفت: در قالب برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری پروژه بازآفرینی در بخشی از محله شنبدی بوشهر در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع که با تملک هفت واحد مسکونی اجرا می شود.

فرزاد رستمی افزود: مالکیت این زمین در اختیار شرکت دولتی عمران و بهسازی شهری است که عملیات اجرایی نیز توسط همین شرکت صورت می گیرد.

وی افزود: در این زمین 50 واحد مسکونی 2 تا سه طبقه با هدف بازآفرینی و احیا بافت تاریخی، تسریع در جریان تولید و عرضه مسکن، الگوسازی مسکن براساس معماری بومی، ارتقا وضعیت محیطی و کالبدی محله، بهبود زیرساخت ها و خدمات احداث خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر