جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۱۹۵
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرای کامل مدیریت جامع حوزه آبخیز استان بوشهر را ضروری دانست و گفت: حوزه آبخیز رود «آبکره» دشتستان منطقه پایلوت این طرح است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت اجرای کامل مدیریت جامع حوزه آبخیز استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر ساختار مناسب طرح و انتخاب حوزه آبخیز در منابع طبیعی و آبخیزداری استان مشخص شده است.

وی افزود: مدیریت جامع آبخیز یک فرایند برنامه‌ریزی جامع برای مدیریت چند جانبه با حضور همه ذینفعان در داخل حوزه آبخیز است و انتظار می‌رود فرآیند همکاری دیگر دستگاه‌های استان نیز به زودی تعیین و مشخص شود.

مهاجری اضافه کرد: به دنبال اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های مرتبط با هم و به‌صورت یک گروه به طور مشترک در راستای شناسایی مشکلات و منابع مورد توجه در آبخیز و نیز توسعه و اجرای یک برنامه آبخیزداری با راه‌حل‌هایی که پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را به همراه داشته باشد، تلاش خواهند کرد.

وی از حوزه آبخیز رود «آبکره» دشتستان به‌عنوان منطقه پایلوت این طرح نام برد و اظهار داشت: در حال حاضر شناسایی جوامع محلی، تشکل‌ها، بهره‌برداران و ذینفعان در حوزه آبخیز توسط تیم اجرایی در منابع طبیعی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزایش سطح دانش عمومی و تخصصی دست‌اندرکاران و ذینفعان و ایجاد محیطی مناسب برای توانمندسازی ذینفعان و برگزاری دوره‌های توانمندسازی جوامع محلی را نیز از دیگر اهداف طرح دانست.

وی چارچوب الگوی اجرایی مدل مدیریت جامع حوزه آبخیز را در هفت گام اصلی توصیف و خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اجرای کامل گام‌های تعریف شده در این طرح نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر