جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۵۳۰
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر مشارکت مردم در برنامه‌های این اداره‌کل را یک اولویت دانست و گفت: برنامه‌های هفته منابع طبیعی با مشارکت سمن‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به و اجرای برنامه های مختلف در سراسر استان اظهار داشت: امسال بیشتر برنامه های خود را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه تعدادی سمن‌های فعال و دوستدار محیط زیست و منابع طبیعی در استان داریم که می‌توانند مانند بازویی عملگرا در سطح استان با ما مشارکت داشته باشند و سیاست این اداره نیز تقویت و توسعه این گونه نهادهاست.

مهاجری ادامه داد: هرساله از ۱۵ تا ۲۲ اسفند، با عنوان «هفته منابع طبیعی» نام‌گذاری شده است که انشالله در نخستین روز این هفته، شاهد نهال کاری در سراسر استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تا کنون نشست های متعددی برای عمیق‌تر و کیفی‌تر برگزار شدن هفته منابع طبیعی با کارکنان داشته‌ایم و فرمانداران و مسئولین شهرستان های مختلف استان نیز در این زمینه با ما مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به شعار اصلی هفته منابع طبیعی در سال جاری نیز گفت: در برنامه‌های امسال شعار اصلی «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» تعیین شده است که رویکرد تمام برنامه در این هفته مشارکت و حضور مردمی است.

وی منابع طبیعی، رسانه،؛ فرهنگ سازی و مسئولیت اجتماعی را نیز از دیگر برنامه های مهم این هفته دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک رسانه ها وفراخوان مردم بزرگوار استان گامی موثر در نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی برداشته شود.

مهاجری با اشاره به اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با مشارکت نفت بیان داشت: این پروژه که توسعه ده‌ها هکتار فضای سبز استان است در همین هفته انجام خواهد شد.

وی توجه بیش از پیش مسئولین به نهال کاری و توسعه فضای سبز را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: انسان‌ها از وجود طبیعت و درختان همواره لذت می‌برند و ما با نگاه به درختان، به آرامش، سبکبالی و حس زندگی می رسیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر