جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۸۶۵
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: پیکر همایون شهنواز کارگردان مجموعه تلویزیونی ماندگار «دلیران تنگستان» در کنار خانه رئیسعلی دلواری آرام خواهد گرفت.

به گزارش فکرشهر، شهنواز پنجم اسفند به علت انفجار گاز در منزلش دچار حادثه شد و چهارشنبه شانزدهم اسفند در بیمارستان درگذشت.

با پیگیری مسوولان و مردم استان بوشهر و موافقت خانواده‌ این هنرمند فقید، پیکرش در دلوار خاکسپاری خواهد شد در کنار خانه و موزه رئیسعلی دلواری؛ خانه کسی که 46 سال پیش داستان مبارزات او و همرزمانش را در مجموعه تلویزیونی ماندگار «دلیران تنگستان» روایت کرده بود.

پیکر مرحوم شهنواز در شهری آرام می‌گیرد که مردمش پنج سال پیش عنوان شهروند افتخاری را به او هدیه داده بودند.

تصویر محل دفن همایون شهنواز کنار منزل و موزه شهید رئیس علی دلواری

معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع انسانی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به نقش موثر این هنرمند در معرفی جنبش مردم استان بوشهر در مبارزه با استعمار انگلیس گفت: پیکر این هنرمند امشب وارد فرودگاه بوشهر می‌شود و ساعت 8 و 30 دقیقه صبح فردا پس از تشییع در میدان رئیسعلی دلواری بوشهر به دلوار انتقال می‌یابد.

سعید زرین فر افزود: مراسم تشییع در دلوار ساعت 10 از تپه رشادت تا موزه رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود و پیکر این هنرمند در جوار این موزه به خاک سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: آیین یادبود مرحوم شهنواز هم ساعت 16 فردا در تالار بانک صادرات بوشهر برگزار خواهد شد.

همایون شهنواز در ۲۲ مرداد ۱۳۱۷ به دنیا آمد و علاوه بر مجموعه تلویزیونی «دلیران تنگستان»، مجموعه «روزهای به یادماندنی» و فیلم سینمایی «شاه خاموش» را در کارنامه او می‌توان دید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر