شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۸۹۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: بیش از ۸۰ هزار آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران استان بوشهر جمع‌آوری و دیجیتالی شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید محسن موسوی ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته نکوداشت شهدا و ایثارگران با بیان اینکه، امنیت، آرامش و اقتدار ایران مرهون خون پاک شهدا است اظهار داشت: بنیاد شهید بر اساس اساسنامه تدوینی، خدمات گوناگون فرهنگی، معیشتی، مسکن، رسیدگی به تحصیل و برنامه‌های مختلف خدماتی ارائه می‌کند.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: این نهاد برای هفته نکو داشت شهدا بیش از 250 برنامه تدوین کرده است که این برنامه‌ها تا 25 اسفند ادامه دارد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از برگزاری 400 یادواره شهدا در ایام سال خبرداد و گفت: در ایام هفته نکو داشت شهدا،  یادواره 32 شهید نیروی انتظامی بوشهر برگزار و از کتاب شهدای نیروی انتظامی رونمایی می‌شود.

موسوی با اشاره به گردآوری آثار فرهنگی شهدای استان بوشهر بیان کرد: بیش از 80 هزار آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران استان بوشهر جمع‌آوری و دیجیتالی شده است.

وی،  با بیان اینکه در 28 حسینیه شهدا در استان بوشهر برنامه فرهنگی برگزار می‌شود گفت: نصب تصویر 2 هزار شهید در معابر و مکان‌های عمومی از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ارائه خدمات آموزشی به دوهزار و 700 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های فرهنگی و هنری طرح شاهد در 30 مدرسه شاهد استان بوشهر به اجرا در آمده است.

موسوی با اشاره به  اجرای طرح اردوگاه فرهنگی این نهاد در گناوه بیان کرد: پنج هکتار زمین برای ساخت اردوگاه فرهنگی آموزشی بنیاد شهید در گناوه اختصاص یافت که برای ساخت آن 2میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی از ساماندهی گلزار شهدای استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: یک هزار و 966 مزار در قالب 210 گلراز شهید در استان بوشهر با 140میلیارد ریال اعتبارساماندهی شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره تبدیل گلزار شهدای بوشهر به مرکز فرهنگی تصریح کرد:در همین راستا یک میلیارد و 60 میلیون تومان برای فاز نخست گلزار شهدای مرکز استان هزینه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر