جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۸۹۸
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

فکرشهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه این استان می‌تواند میزبانی ۹ رشته ورزشی در سطح بین المللی باشد گفت: ورزش استان چشم انداز بسیار خوبی دارد و در همین راستا هم اکنون در ۲۸ رشته ورزشی حائز مقام قهرمانی است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد بهروزیان‌فرد در مراسم افتتاحیه مسابقات شطرنج فینال قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در بوشهراظهار داشت: یکی ازسیاست‌های ورزش و جوانان توجه به ورزش قهرمانی و حمایت از هیئت‌های ورزشی است و یکی از راه‌های ارتباطی که می‌توان رابطه بسیار خوبی را با فدراسیون برقرار کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی در استان بوشهر فراهم است کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی استان بوشهر مساعد برگزاری مسابقات است آماده پذیرایی از ملی پوشان ورزشی و برگزاری مسابقات کشوری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  استان بوشهر توانمندی برگزاری میزبانی 9 رشته ورزشی در سطح بین المللیاست افزود: ورزش استان چشم انداز بسیار خوبی دارد و در همین راستا هم اکنون در 28 رشته ورزشی حائز مقام قهرمانی است.

در این آئین  احسان قائم مقامی اظهار داشت: شطرنج جمهوری اسلامی ایران به حدی قوی شده است که هر کدام از شطرنج بازان در فینال مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی شانس جای گرفتن در رده بالای جدول را دارند.

استاد بین المللی  شطرنج کشور با بیان اینکه همیشه برای قهرمانی در مسابقات شرکت کرده‌ام، گفت: حتما باید از مربیان درجه یک‌دنیا که از دانش روز شطرنج برخوردار است استفاده شود.

بهرام مسعودی از شطرنج بازان کشور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بوشهر مثل همه جای کشور علاقمندان بسیاری به شطرنج دارند و افراد با استعداد و خوش فکر زیادی دارد و امیدواریم برگزاری مسابقات فینال قهرمانی کشور در بوشهر انگیزه مضاعفی در بین بوشهری‌ها باشد و بیشتر از گذشته به این ورزش گرایش داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی شطرنج نداشتن مربی خوب و اسپانسر است که امیدواریم چاره‌ای اندیشه شود و خیرین از لحاظ مالی حمایت کنند و مشکلات این رشته ورزشی برطرف شود.

محمد امین طباطبایی صدرنشین رنکینگ ایران هدف اصلی خود را قهرمانی در این مسابقات خواند و گفت: شطرنج رشته بسیار سختی است که باید صبوری سرلوحه کارها قرار گیرد و به خاطر اینکه این ورزش بسیار پرهزینه است مشکل مالی از دغدغه‌های مهم شطرنج بازان است.

مسابقات فینال شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور 12 شطرنج باز اعم از استاد بزرگ و استاد بین المللی از 18 تا 27 اسفندماه در بوشهر در حال برگزاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر