جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۹۴۴
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست اخیر سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی، بندر خورشهاب شهرستان تنگستان به‌عنوان بندر بهینه ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی استان بوشهر انتخاب شد.

به گزارش فکرشهر، سید کمال الدین شهریاری افزود: در نخستین گام، از توانایی بخش خصوصی استفاده خواهد شد تا با امکانات کنونی اسکله بندر خورشهاب، مواد معدنی به بازارهای موجود کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ای بلندمدت تبدیل این پایانه به یک پایانه کاملا تخصصی صادرات مواد معدنی در دستور کار سازمان سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت تا صادرات مواد معدنی از استان بوشهر و حتی استان‌های همسایه به کشورهای هند و آسیای شرقی نیز میسر شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به این‌که ۳۵ درصد از معادن استان بوشهر در شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد، راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات مواد معدنی در این شهرستان‌ها بسیار ضروری بود.

 شهریاری با اشاره به آمار بالای بیکاری در این دو شهرستان، ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری در معادن و ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی، فرصت های شغلی مناسبی برای جوانان جویای کار در شهرستان‌های دشتی و تنگستان مهیا شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر