سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۱۲۰
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: دادستان شهرستان تنگستان از آمادگی دستگاه قضایی شهرستان برای برخورد قاطع با تهدیدکنندگان سلامت عمومی جامعه خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام عباس فقیه ظهر دوشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان تنگستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای بازرسی و نظارت بیشتر بر اماکن تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی توسط دستگاه‌های متولی ضروری است.

وی گفت: دستگاه قضایی شهرستان تنگستان در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۷ برای برخورد و مقابله با تخلفات بهداشتی و همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمادگی کامل را دارد.

دادستان شهرستان تنگستان همچنین با ابراز نگرانی از فعالیت برخی از فروشندگان دوره‌گرد، از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواستار اقدامات لازم و فوری برای جمع‌آوری این افراد شد.

۹۰۰ مورد بازرسی از مراکز مواد غذایی و اماکن عمومی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان تنگستان بیش از ۹۰۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته است.

عادل مقدس گفت: تیم‌های بازرسی بهداشت محیط این شهرستان برای انجام نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در تعطیلات نوروز ۹۷ آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: با خرید تجهیزات پرتابل (شوری سنج، TDS، دماسنج لیزری، تستر روغن و کلر سنج پرتابل) برای بازرسین بهداشت محیط شهرستان، توانستیم تنها در ۱۰ روز ابتدایی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از ۹۰۰ مورد بازرسی را از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دهیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان افزود: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی کشف و معدوم شده است.

لزوم جلوگیری از عرضه مرغ زنده و پرندگان

سرپرست فرمانداری شهرستان تنگستان گفت: دستگاه‌های متولی از عرضه مرغ زنده و پرندگان در بازارهای روز و سطح شهر و روستا جلوگیری کنند.

احمد دشتی عنوان کرد: با توجه به بروز مواردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور در بین پرندگان لازم است به جهت پیشگیری از ابتلا و انتقال موارد انسانی این بیماری در سطح شهرستان دستگاه‌های متولی از عرضه پرندگان و مرغ زنده در سطح شهرستان و روز بازارها جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری تنگستان گفت: شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی در خصوص نحوه صحیح استفاده از کودهای بسته‌بندی و عدم استفاده از کود مرغی فله و بدون مجوز و عوارض ناشی از آن، آموزش لازم را به کشاورزان و دامداران ارائه دهند.

دشتی اظهار داشت: پلیس‌راه و نیروی انتظامی با کامیون‌های حامل کود مرغی فله بدون مجوز برخورد کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر