جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون بیش از ۱۶۰۰ مأموریت توسط اورژانس استان بوشهر انجام‌شده است...
کد خبر: ۴۲۲۱۱
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون بیش از ۱۶۰۰ مأموریت توسط اورژانس استان بوشهر انجام‌شده است. 

به گزارش فکرشهر، عبدالرحیم دادجو در این باره اظهار داشت: طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تاکنون به‌صورت متوسط روزانه ۳۰۰ مأموریت اورژانس ترافیکی و غیرترافیکی توسط تیم‌های عملیاتی اورژانس در سطح استان انجام‌شده است.

وی به حضور تیم‌های بازرسی از اعضای ستاد مرکزی فوریت‌های پزشکی در سطح استان اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و مراکز پیام در نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان و نیز EOC بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی ارزیابی‌شده و این روند تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

برپایی ۱۰ ایستگاه سلامت

دکتر دادجو با اشاره به برپایی ۱۰ ایستگاه سلامت در شهرستان‌های مختلف استان افزود: ترتیبی داده‌شده تا در مناطق پرتردد که مورد استقبال مهمانان نوروزی قرارمی‌گیرد کمپ‌های سلامت نوروزی برپا شده و تیم‌های عملیاتی اورژانس با امکانات و تجهیزات در آنجا مستقر شوند تا در صورت نیاز در حداقل زمان ممکن خدمات لازم را ارایه کنند.

وی با بیان اینکه مأموریت‌های انجام‌شده توسط این تیم‌های عملیاتی در آمار امداد نوروزی لحاظ شده است ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد از مأموریت‌های کمپ سلامت نوروزی امداد در محل بوده است.

پنج فوتی در تصادفات طرح نوروزی استان بوشهر

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد کل فوتی‌های مأموریت‌های اورژانس تاکنون ۲۰ نفر بوده که تعداد ۱۵ نفر از آنان غیر ترافیکی بوده و ۵ نفر نیز در تصادفات فوت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون هفت مورد حادثه ویژه ترافیکی با بیش از پنج مصدوم در سطح استان توسط ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه رصد و ثبت‌شده و تنها در این حوادث ۵۲ نفر مصدوم و ۳ نفر فوتی داشته‌ایم.

بیشترین حوادث در محورهای ورودی‌های استان

دکتر دادجو با تطبیق تعداد حوادث رخ‌داده با نقشه محورهای مواصلاتی سطح استان به روابط عمومی علوم پزشکی گفت: بیش از ۴۰ درصد مأموریت‌ها در محورهای ورودی استان از سمت استان فارس رخ‌داده و حدوداً ۳۵ درصد نیز در سطح شهرستان گناوه و دیلم به وقوع پیوسته است.

وی افزود: این محورها همواره جزء راه‌های پرتردد و مخاطره‌آمیز استان بوده است و در تعطیلات نوروزی که مسافرت‌ها در سطح استان به اوج خود می‌رسد این مورد قابل پیش‌بینی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر