شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۲۳۴
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: دو شناور چند منظوره آتشخوار در بندرهای دیر و کنگان به بهره برداری رسید.

 به گزارش فکرشهر از صداوسیما، در آیینی با حضور سکینه الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی دو فروند شناور چند منظوره آتشخوار در بندرهای دیر و کنگان راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آیین راه اندازی این شناورها گفت: بندر دیر به عنوان بزرگ ترین بندر صیادی کشور و مبدا صادرات استان بوشهر به قطر و کنگان به عنوان یکی از بنادر فعال و پویا استان، برای ارتقا ایمنی نیازمند شناور آتشخوار بودند که اکنون این مهم انجام گرفته است.

نورالله اسعدی افزود: با توجه به حوادث آتش سوزی سال‌های گذشته که باعث خسارت های جبران ناپذیری در اسکله‌های کنگان و دیر شد انتظار داریم با تجهیز آنها به شناور آتشخوار، آمار وقوع چنین حوادثی به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: تا پیش از این کار اطفا حریق اسکله های بنادر کنگان و دیر تنها از سمت ساحل صورت می گرفت که اکنون امکان اطفا حریق از سمت دریا نیز فراهم شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به چندمنظوره بودن این شناورها علاوه بر امکان اطفا آتش، جابه‌جایی شناورها و سایر خدمات مورد نیاز آنها را نیز انجام می‌دهند.

اسعدی گفت: با تجهیز این دو بندر، شمار بندرهای تجهیز شده به شناور آتشخوار به شش بندر رسید و اکنون بندرهای بوشهر، گناوه( دو شناور آتشخوار)، عسلویه، خارگ، کنگان، و دیر صاحب این شناور هستند.

وی همچنین بیان کرد: اکنون پنج مرکز جست و جو و نجات دریایی و هشت ایستگاه مخابرات دریایی، ۹۳۷ کیلومتر ساحل استان بوشهر را رصد می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر