جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۳۳۷
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر گفت: از آذرماه آغاز برداشت محصول گوجه‌فرنگی تاکنون 220هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شده است.  

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، عیسی محمد دوست بیان کرد: استان بوشهر قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل در کشور است و بیش از نیمی از گوجه‌فرنگی خارج از فصل این استان در شهرستان دیر تولید می‌شود.

وی افزود: بیش از 10هزار کشاورز گوجه‌کار فصلی و دائم در مناطق آبدان، بردخون، لمبدان، دوراهک و دیگر مناطق این شهرستان به کشت محصول گوجه‌فرنگی مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر با بیان اینکه از آذر ماه پارسال تاکنون 220 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل از 5 هزار و 300 هکتار مزارع دیر برداشت شده است اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی برداشت 240 هزار تن محصول از این مزارع تاکنون 95 درصد محصول گوجه‌فرنگی برداشت شده و بقیه نیز تا پایان فروردین ماه برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: محصول گوجه‌فرنگی این شهرستان علاوه بر عرضه در بازار‌های داخلی به کشور‌های مختلف از جمله عراق، افغانستان و قطر صادر می‌شود.

گوجه فرنگی خارج از فصل در مرداد و شهریور هر سال در استان بوشهر کشت و در ماه های آذر و دی برداشت آن آغاز می‌شود و تا فروردین یا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر