شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۳۳۹
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناورهای ناجی، شناور در معرض غرق شدن در آب های گناوه و ملوان دارای حالت تهوع شدید در آب های خارگ نجات یافتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نورالله اسعدی روز یکشنبه در تشریح این 2 عملیات در جمع خبرنگاران افزود: یک شناور تجاری مسیر دوبی - گناوه روز گذشته در بندر گناوه لنگر انداخته بود که به دلیل شرایط بد جوی و سرعت گرفتن باد، لنگر آن کشیده و از آن جدا می شود.

وی بیان کرد: در زمان جابجایی موتورلنج در ساعت 14:00طناب به دور پروانه شناور رفته و شناور از کنترل خارج و در معرض غرق شدن قرار می گیرد.

اسعدی ادامه داد: به دنبال اعلام این شرایط شناور قیام، یدک کش آزادی و دو فروند قایق صیادی به همراه غواص به موقعیت اعزام و شناور ناجی 9 نیز بصورت آماده باش در آمد.

وی گفت: در نهایت پس از 2 ساعت تلاش نیروهای اعزامی شناوری که به دلیل شرایط بد جوی لنگر و سکانش را از دست داده بود با انتقال به محدوده آب کم عمق از خطر غرق شدن حتمی نجات یافت.

اسعدی در تشریح دومین عملیات نیز گفت: روز گذشته ساعت 19:30 یکی از ملوانان یک فروند یدک کش دچار حالت تهوع شدید و بالا آوردن خون می شود که عوامل آن با مرکز فرعی جست و جو و نجات تماس برقرار می کنند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس با اعزام شناور ناجی 9 به موقعیت فرد بیمار  ساعت 19:55 به اسکله مروارید منتقل و با آمبولانس مستقر در اسکله به مرکز درمانی منتقل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر