جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نخستین شورای اداری سال 97 دشتستان و معرفی دو معاون فرماندار و بخشدار زن دشتستان مطرح شد:
فکرشهر: در نخستین شورای اداری دشتستان در سال 97 که روز شنبه ـ 18 فروردین ماه - با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیرکل سیاسی استانداری برگزار شد، دو معاون فرماندار جابجا شده و در سمت جدیدیشان معارفه شدند و بخشدار مرکزی دشتستان نیز معرفی شد تا این بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر نیز، حداقل یک بخشدار زن داشته باشد...
کد خبر: ۴۲۴۹۷
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹

فکرشهر: در نخستین شورای اداری دشتستان در سال 97 که روز شنبه ـ 18 فروردین ماه - با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیرکل سیاسی استانداری برگزار شد، دو معاون فرماندار جابجا شده و در سمت جدیدیشان معارفه شدند و بخشدار مرکزی دشتستان نیز معرفی شد تا این بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر نیز، حداقل یک بخشدار زن داشته باشد.

به گزارش فکرشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این آیین، با اشاره به نقش پررنگ دشتستان در تاریخ مبارزه با استعمار و سپس شعار امسال ـ حمایت از کالای ایرانی ـ گفت: شعار امسال، رسالت و وظیفه من و همه حاضرین و مدیران اجرایی در پیشبرد نظام اقتصادی ایران اسلامی را سنگین تر می کند.

مجید خورشیدی، شعار امسال را دارای دو جنبه ی سلبی و ایجابی عنوان کرد که جنبه ی سلبی آن را مبارزه با ورود کالای قاچاق و جنبه ی ایجابی آن را فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در میان خانواده و جامعه تشکیل می دهد.

وی، با قدردانی از فرماندار دشتستان برای ایجاد فضای همدلی و همکاری در سطح شهرستان، به اتفاقات اخیر که در جریان مراسم جشن نوروزی و میلاد امام علی (ع) در شهرهای کلمه و بوشکان، رخ داده اشاره کرد و گفت: حتما کسانی که اموال عمومی را تخریب کردند و به نظم و امنیت شهر کلمه آسیب وارد کردند در مراحل پیگرد قانونی در شناسایی آنان اهتمام شود، متاسفم برای حادثه ای که اتفاق افتاد و امیدوارم که اهانت به ساحت مقدس امام و رهبری تبدیل به رویه نشود و با توجیه این اقدام، سبب ایجاد رویه ای در کشور نشویم، این اقدام هم جرم است و هم خلاف مبانی ارزش اخلاقی و انقلابی ما بوده و امیدواریم که بتوانیم به آن پایان دهیم . چنین اقداماتی را دیگر شاهد نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به انتصاب و معارفه مدیران جدید شهرستان دشتستان نیز افزود: سه نفر امروز معارفه می‌شوند که باید از خدمات این افراد در مسئولیت‌های گذشته تقدیر کنیم و برای آنها در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت داریم.

وی علت تغییرات را تقویت معاونت‌ها در فرمانداری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برخی از فرمانداری‌ها که با دو معاونت اداره می‌شدند ارتقا می‌یابند و دو فرمانداری در استان بوشهر و ۴۰ فرمانداری در کل کشور ارتقا می‌یابد؛ همچنین، معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی در فرمانداری شهرستان دشتستان، بوشهر و گناوه تفکیک شده است و امیدواریم شاهد خدمات‌دهی بهتر و مناسب‌تری باشیم.

خورشیدی از بکارگیری بانوان در مناصب مدیریتی به عنوان یکی دیگر از اقدامات نام برد و بیان کرد: امروز اولین بخشدار بانو را در شهرستان دشتستان معارفه می‌کنیم و امیدواریم شاهد افزایش سهم بانوان در پست‌های مدیریتی باشیم؛ لذا همه مدیران باید نسبت به انتصاب حداقل یک معاون بانو در دستگاه خود اقدام کنند و امیدواریم با شناسایی بانوان توانمند شاهد استفاده از ظرفیت‌های بانوان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به عقد قرارداد ساخت راه‌آهن در استان بوشهر نیز اضافه کرد: این پروژه نقش مهمی در توسعه و آبادانی استان بوشهر خواهد داشت. همت استاندار بوشهر این است که پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم چراکه تکمیل این پروژه‌ها در رونق اقتصادی و توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.

فرماندار دشتستان نیز در این نشست، از میزبانی مردم دشتستان برای حدود 400 هزار نفر مهمان نوروزی و گردشگر قدردانی کرد و برگزاری جشن ها و حضور با شکوه مردم در مراسماتی که به مناسبت نوروز و میلاد امام علی (ع) در همه شهرها و روستاهای شهرستان صورت گرفت را قابل قدردانی دانست.

ارسلان زارع در بخشی از سخنان خود، به حواشی ایجاد شده در جشن های میلاد امام علی (ع) در شهرهای بوشکان و کلمه نیز اشاره کرد و رعایت قانون، تمکین به مجوزهای قانونی و پرهیز از گفتارها و رفتارهای بر هم زننده انسجام و وحدت مردم را خواستار شد و همه را به همدلی و انسجام بیشتر دعوت کرد.

وی گفت: بر اساس وظایف قانونی دستگاه های امنیتی و انتظامی و تأکید و ابلاغ اینجانب، برای شناسایی و برخورد قانونی با برهم زنندگان نظم و قطع برق مراسم یاد شده، اقدام شده و امیدواریم هرگز همچنین روش ناپسندی تکرار نگردد.

زارع از مدیران و روسای ادارات خواست تا با پیگیری مستمر خود در جذب اعتبارات عمرانی پروژه ها ی مربوطه کوشا باشند.

وی همچنین، در بخش پایانی از سخنان خود، از معاون برنامه ریزی خود و ادارات اقتصادی شهرستان خواست تا با برنامه ریزی و فعالیت بیشتر زمینه ی ارتقای شاخص های فعالیت های اقتصادی و اشتغال شهرستان را فراهم آورده و اجرای برنامه های دولت در این حوزه و تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجرایی شدن شعار سال، حمایت از کالای ایرانی و اجرای طرح های مهم اقتصادی شهرستان از جمله طرح تحول کشاورزی را تسریع نمایند.

به گزارش فکرشهر، در این آیین، ناهید دشتی به عنوان بخشدار مرکزی دشتستان، جایگزین جواد لقمان زاده شد. دشتی پیش از این کارمند بخشداری مرکزی بوده است. جواد لقمان زاده نیز به عنوان سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری منصوب و جایگزین محمد جعفر زراعتگر شد تا زراعتگر نیز به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی فرمانداری دشتستان منصوب شود.

گزارش تصویری مراسم اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر