جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۱۷
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جم گفت: به زودی سه نفر از محیط‌بانان افتخاری به همراه معاون اداره منابع طبیعی به صورت شبانه روزی برای حفاظت و مراقبت از جنگل گلوبردکان در آن مستقر می‌شوند

به گزارش فکرشهر، زبیر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان جم با تبریک سال جدید به حواشی اخیر و برخی جو سازی‌ها در خصوص آتش‌سوزی جنگل ریز و موارد مطرح شده در رسانه در خصوص کم‌کاری مسئوولان، اظهار داشت: نگاه تمامی مسئوولان شهرستان جم به منابع طبیعی یک نگاه حفاظتی و حمایتی است و برخی موارد مطرح شده در رسانه‌ها صحت ندارد.

وی افزود: همه مسئوولان و در راس منابع طبیعی در تلاش است تا حفاظت از منابع طبیعی و موجودی‌های فعلی از جمله جنگل گلوبردکان ریز به خوبی انجام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جم تصریح کرد: به دستور فرماندار شهرستان جم در ایام تعطیلات نوروزی خودرو یگان حفاظت منابع طبیعی در بخش ریز مستقر شد و در روزهای پایانی تعطیلات به صورت مرتب و روزانه در جنگل گلوبردکان به گشت‌زنی مشغول بوده است.

سلیمانی تاکید کرد: مسئوولان شهرستان جم و به خصوص فرماندار این شهرستان نگاه ویژه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی دارند و برخی صحبت‌ها در خصوص کم‌کاری مسئوولان در موقع آتش‌سوزی جنگل ریز صحت ندارد.

وی عنوان کرد: در آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل گلوبردکان ریز سهل‌انگاری مسافران نوروزی عامل آتش‌سوزی‌های مستمر و بعضا گسترده در جنگل بوده که تعداد زیادی از درختان قدیمی جنگل آسیب جدی دیده‌اند.

سلیمانی با تقدیر از تلاش‌ها و همکاری‌های آتش‌نشانی‌های شهرداری ریز و انارستان، شرکت فجر جم، نیروگاه گازی ریز و منطقه نارو کنگان بیان کرد: در تمامی آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل ریز با تلاش‌های فرمانداری و بخشداری ریز از همان ابتدای شروع آتش‌سوزی، عملیات اطفا حریق آغاز شده و نیروی انتظامی و شوراهای شهرها و روستاهای بخش ریز نیز همکاری لازم را با نیروهای آتش‌نشانی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: اگر همه این همکاری‌ها و تلاش مسئوولان نبود بی‌شک فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد که  خسارات جبران‌ناپذیری برای بخش ریز به همراه داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جم با بیان این که به زودی سه نفر از محیط‌بانان افتخاری به همراه معاون اداره منابع طبیعی به صورت شبانه روزی برای حفاظت و مراقبت از جنگل گلوبردکان در آن مستقر می‌شوند، افزود: پاک‌سازی مناطق آتش‌گرفته در جنگل ریز از هفته آینده آغاز و ظرف مدت 10 روز این عملیات به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: دور تا دور محوطه جنگل  در مناطق مشترک با اراضی کشاورزی و باغات مردم، بعد از اتمام عملیات پاک‌سازی  با استفاده از سازه‌های بتونی(بنچ مارک) به ارتفاع حدود یک متر در مرز مشترک جنگل (اراضی ملی) و اراضی مستثنیات (اراضی کشاورزی و باغات مردم) کار خواهد شد که بعد از اتمام، به طور کامل مرز جنگل مشخص و معین خواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: با توجه به این که سطح مناطق دچار آتش‌سوزی وسیع نیست، کار احیاء و بازسازی مناطق آسیب‌دیده در یک برنامه پنج ساله  دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: این موضوع مستلزم برنامه‌ریزی و  پیگیری اعتبار مورد نیاز است که گام‌هایی اولیه در این مسیر برداشته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر