شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۸۹
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه صادرات در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی گفت:در راستای توسعه صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر، صادرات به تکنولوژی و فناوری‌های نوین گره زده شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی بوشهر با تاکید بر عملیاتی شدن شعار حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: در راستای تحقق این مهم، بخش‌های خصوصی و دولتی باید توجه ویژه‌ای در مصرف کالای ایرانی داشته باشند.

وی، شعار حمایت از کالای ایرانی را فرصتی مهم برای رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: این شعار فرصتی مغتنم پیش‌روی حوزه اقتصاد کشور گشوده و باید به‌خوبی از این فرصت استفاده شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دشمنان، اقتصاد ایران را هدف قرار داده‌اند خاطر نشان کرد: دشمنان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی متوجه شدند که این کشور با غیرت و تعصب ایرانی با حمله نظامی تسلیم نمی‌شود که در این راستا اقتصاد کشور را هدف قرار دادند.

گراوند با تاکید بر تقویت اقتصادی داخلی و نقش مهم فعالان اقتصادی در عرصه عملیاتی شدن حمایت از کالای ایرانی افزود: در این زمینه باید همگان برای تقویت اقتصادی داخلی تلاش کنند که یکی از راههای تحقق این مهم حمایت از تولید کالای ایرانی است.

وی، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی تامین و مصرف کالای ایرانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند تصریح کرد:در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی به عنوان بخش قابل توجهی از مصرف کالاهای مختلف تاکید شده تامین کالای ایرانی را اولویت جدی خود قرار دهند و نسبت به آن تعصب داشته باشند.

استاندار بوشهر، نقش مهم فعالان اقتصادی در عرصه شعار حمایت از کالای ایرانی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر توسعه صادرات گفت: در شرایط کنونی برای پیشرفت اقتصاد باید صادرات به تکنولوژی و فناوریهای نوین گره زده شود که در این راه یکی از راهکارهای مهم ایجاد زیرساخت های مور نیاز است.

گراوند با اشاره به تامین اعتبار پروژه راه‌آهن  بوشهر به شیراز افزود: به منظور تسریع در روند اجرای پروژه راه آهن بوشهر  به  شیراز علاوه بر  تامین اعتبار 85  درصد اعتبار آن از محل فاینانس خارجی و 15 درصد از اعتبار مصوب داخلی ، 130 میلیارد تومان اعتبار استانی نیز در نظر گرفته شد.

وی از ارتقا رتبه استان بوشهر در شاخص رونق تولید خبر داد و  اظهار کرد: استان بوشهر در این شاخص از رتبه 28 به 22 کشور ارتقا یافته که این صعود 6 پلهای رخداد اقتصادی مهم برای استان بوشهر تلقی میشود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در کارگروه رفع موانع تولید برطرف شد افزود: در این زمینه از 378 واحد تولیدی و صنعتی که مشکلات آنها در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد  مطالبات 140 واحد تامین شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر