جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۵۹۰
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۴۰۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، ناصر کرمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: تشکیل نشست مشترک شورای آموزش و پرورش با حضور شهرداران و دهیاران و اعضای شوراها، اولین مصوبه نشست قبل بود که رایزنی‌ها را برای این جسه انجام دادیم ولی باتوجه به اینکه این نشست نیازمند فضای جدید و فرصت بیشتری بود، انشاءالله در نشست بعدی خدمت این عزیزان خواهیم بود.

وی ادامه داد: تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم یکی دیگر از مصوبات جلسه قبل بود که با همکاری استاندار بوشهر و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های مناسب و در شان معلمان صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: تقدیر و تجلیل از فرهنگیان دارای ابتکارات ویژه نیز از دیگر مصوبات بوده که نامه‌نگاری لازم انجام شده است و شاهد اجرای این مصوبه خواهیم بود.

تشریح برنامه‌های هفته معلم

وی ادامه داد: به منظور برگزاری باشکوه مراسم هفته معلم برنامه‌ریزی لازم انجام شده و پرونده‌های معلمان نمونه بررسی شده و اسامی برگزیدگان مشخص شده و در روز ۱۵ اردیبهشت ویژه‌برنامه استانی را خواهیم داشت.

کرمی بیان کرد: معلمی که در بین معلمان نمونه بالاترین امتیاز را کسب کرده است را به عنوان نماینده معلمان استان بوشهر برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تجلیل از معلمان برتر در سطح مناطق و شهرستان‌ها و استانی، افزود: دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران فرهنگی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری مراسم روز جوان، تقدیر از آموزش‌دهندگان سوادآموزی برتر از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: کتابخانه‌های مدارس روستایی و مدارس کم‌جمعیت استان در گذشته با فقر منابع روبرو بودند و تلاش شده تا کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان این کتابخانه‌ها تجهیز شود.

تجهیز کتابخانه‌های مدارس ابتدایی

وی افزود: برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس ابتدایی با نگاه ویژه به مدارس ابتدایی اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش داریم این کتابخانه‌ها تجهیز شوند.

کرمی بیان کرد: کل کلاس‌های ابتدایی استان ۴۴۰۰ کلاس است که ۴۰ درصد این کلاس‌ها به نوعی کتابخانه دارند و برنامه‌ریزی برای تجهیز 10 درصد کل کلاس‌ها انجام شده است و ۴۰۰ کلاس برای تجهیز کتابخانه کلاسی در نظر گرفته شده است.

وی، برآورد هزینه کتابخانه برای هر کلاس را ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: در هر کتابخانه ۱۰۰ جلد کتاب بروز با میانگین قیمت ۱۰ هزار تومان نیز قرار خواهد گرفت و البته هزینه‌های جانبی نظیر نصب نیز مد نظر قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حدود ۶۳۲ میلیون تومان برای ایجاد کتابخانه در این کلاس‌های درس و خرید کتاب برای آنها برآورد شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر