شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۶۳۳
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: برخی مسئولان در شهرستان عسلویه باید مسیر خود را اصلاح کنند و فقط به فکر خدمت به مردم باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه امروز عسلویه با بیان اینکه بعثت تاریخ انسانیت را تغییر داد اظهار داشت: پیامبر اسلام نماد رحمت و مهربانی و عطوفت مبعوث شد. پیامبر اعظم شخصیت والایی است که از همه پیامبران برتر بود و از ویژگی‌هایی برخوردار بود که در بین انبیاء بی‌نظیر بود.

وی اضافه کرد: عوامل موفقیت پیامبر زیاد بود و آنچه باعث شد که درعصر جاهلیت و در بین اعراب جاهلی بروز پیدا کند و اسلام را به میدان بیاورد و اسلام را حتی از سرزمین حجاز نیز فراتر ببرد و دوست و دشمن این خصلت را انکار نمی کردند ویژگی تواضع و فروتنی پیامبر بود.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: ما اگر به دنبال سرمشق و الگو باشیم در زندگی موفق هستیم. الگوی تمام عیار انسان‌های الهی پیامبر اعظم و ائمه اطهار هستند هر کس بر خلاف راه آنها برود جز خسران چیزی نصیب او نخواهد شد.

وی ادامه داد: تواضع و اخلاق معاشرتی باعث موفقیت پیامبر در گسترش اسلام بود. وقتی به مجلسی وارد می شد اجازه نمی داد کسی جلوی او بلند شود و در پایین‌ترین جای مجلس می نشست. روی زمین و خاک می نشست و با غلامان و بردگان غذا می‌خورد و اخلاق آن حضرت جذاب بود.

هاشمی نژاد فرازهایی از فرمایشات رهبر انقلاب دردیدار با فرماندهان نیروهای مسلح را بیان داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که به کوری چشم دشمنان قدرت نظام اسلامی روزبه روز افزایش خواهد یافت. علیرغم دشمنی‌های دشمنان ما موفقیم.

مسئولان از دنیاطلبی اجتناب کنند

وی گفت: بنا بر تاکیدات رهبری، اجتناب از گناه و خیانت و دنیا طلبی برای مسئولان از اوجب واجبات است. یعنی من مسئول اگر اهل گناه نباشم می‌ایستم. نباید خیانت کنم دنیا طلبی عقیده‌ام نباشد و از گناه پرهیز کنم آقا فرمودند آیا روحیه انقلابی در مدیران دهه قبل را به یاد دارید. مسئولان آن زمان چه روحیه خدمت گزاری داشتند. بی‌اعتنایی به مال دنیا به یاد دارید. اشکال کار آن است که آن ارزش‌ها فراموش می شود.

امام جمعه عسلویه افزود: ما امروز برخی مسئولان را می بینیم که در جلسه رقص نشسته‌اند و می‌گویند نمی شود که بلند شد. می گویند دختر هشت ساله است. این مقابله با ارزش‌های دینی است و دارند ارزش‌ها را کمرنگ می‌کنند.

وی گفت:‌ به فرموده رهبری، ما مسئولان در نظام اسلامی باید قلب خود را تعمیر کنیم یعنی این که قلب ما خراب است. روی سخن رهبری با من و شما مسئول است. آقا هم چنین فرمودند که تعرض به امنیت مردم و حریم شخصی آنها حرام شرعی است. پیام رسان هایی که تفحص وتجسس می کنند این حرام شرعی است. آبروی مسلمان از کعبه هم واجب تر است. رهبر انقلاب بر موضوع وحدت تاکید کردند که وحدت برای نظام وحاکمیت و مردم بسیار لازم است. کسانی که آگاهانه یا نا آگاهانه به اختلاف دامن می زنند در زمین دشمن بازی می کنند.

هاشمی‌نژاد افزود: به مسئولان شهرستان تذکر جدی می دهم که دنبال خدمت و انجام وظیفه باشند نه دنبال تسویه حساب شخصی یا گروهی. اهتمام به امر وحدت جزء وظایف اصلی خود بدانند. هرکس دنبال خدمت به مردم باشد با قاطعیت از او حمایت می کنیم و اگر دنبال خدمت نباشد با او برخورد می کنیم.

از پست و مقام استفاده شخصی نشود

وی گفت: برخی دارند شهر را خراب می کنند. حواسشان باشد و فکر نکنند ما در دفترمان نشستیم از چیزی خبر نداریم. دارند با تفرقه افکنی به شهر ضرر می زنند دنبال منافع و مقاصد شخصی خودشان هستند. برخی فکر می کنند پست و مقام و شهرت چند روزی هست و باید به نفع خود استفاده کنند. با این کار آخرتتان را خراب می کنید.

هاشمی نژاد به موضوع گرانی اشاره کرد و افزود: در دولت قبل می گفتیم گرانی هست می گفتند تحریم هستیم. مشکل تحریم نیست، سوء مدیریت است و مدیران مقصرند. در تصمیم گیری و مدیریت در دولت قبل آننجور بود و در این دولت هم این چنین است. مقصر را دولت قبل می دانند. شما درتبلیغات چه می گفتید؟ ارز نباید اینجوری باشد، الان چه شده است؟ مردم را گرفتار کرده اند. با صداقت به مردم بگوییم ما در تحریم این همه پیشرفت کردیم و به هسته ای در تحریم رسیدیم که آن هم همه از بین بردند.

امام جمعه عسلویه با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش گفت: روز ارتش سرافراز و پاینده به همه نیروهای مسلح مقتدر و عزیز به ویژه ارتش سربلند تبریک وخداقوت می گویم. ارتش خدوم و مقتدر ما مفتخر است که زیر پرچم مقدس ولایت فقیه انجام وظیفه می کند. ارتش ما اسلامی انقلابی و زیر پرچم ولایت فقیه است این ویژگی ها را هیچ ارتشی در دنیا ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر