جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۷۹۵
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: سامانه بارشی با خود رعدوبرق، باران و گردوخاک را به استان بوشهر آورد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، این سامانه از دیروز در بیشتر مناطق استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرد و به ویژه در مناطق شمالی ومرکزی باعث وزش باد شدید، رعدوبرق، گردوخاک و رگبار باران شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: سامانه بارش رگبار باران از بامداد امروز شروع شده و بیشترین بارندگی با 11 میلیمتر در برازجان رخ داده و در گناوه و بوشهر هم 3 و 2 میلیمتر باران باریده است.

زهرا راستگو افزود: رگبار باران امروز هم در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به وزش باد شدید به ویژه در مناطق شمالی، بیان کرد: سرعت وزش باد به بیش از 60 کیلومتر هم رسید و ارتفاع موج بیش از سه متر شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تلاطم خلیج فارس امروز هم ادامه دارد و از بعدازظهر فردا با کاهش سرعت باد دریا رو به آرامش می‎رود اما تا پنجشنبه دریا برای دریانوردی مناسب نیست.

راستگو وقوع گرد و خاک را از دیگر پدیده‌های جوی استان بوشهر در 24 ساعت گذشته عنوان کرد، پدیده‌ای که همچنان آسمان استان را فرا گرفته است.

وی به افزایش دما در روز گذشته نیز اشاره کرد و افزود: دیروز دما در برازجان به 40 و عسلویه به 38 درجه سانتیگراد رسید اما با بارش باران امروز کمترین دما با 21 درجه از برازجان ثبت شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان این‎که جهت وزش باد از اواخر وقت امروز شمالی می‌شود، بیان کرد: با تغییر جهت وزش باد، فردا دما کاهش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر