جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۶۹
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: امام جمعه شهر عالیشهرگفت: شورای فرهنگی استان و مسئولین مربوطه به صورت جدی جلوی این هنجارشکنی‌ها را برخی از تالارها و باغ‌ویلاهای عالیشهر بگیرد و بیش از این اجازه ندهند که این مجالس لهو و لعب که با روحیات مردم مسلمان منطقه سازگاری ندارد، تداوم داشته باشد.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر با انتقاد شدید از هنجارشکنی‌ها در شب‌های شهادت ائمه‌اطهار(ع) در شهر عالیشهر، اظهار داشت: مردم مسلمان و ولایت‌مدار شهر عالیشهر از این که هیچ کس خود را موظف به جلوگیری از هنجارشکنی‌های بعضی تالارها و باغ ویلاهای این شهر در شب‌های شهادت اهل‌بیت( ع) نمی‌کند، بسیار ناراحت و رنجیده‌ خاطر هستند.

وی افزود: متاسفانه در شب‌های وفات حضرت زینب(س) و شب شهادت امام موسی ابن جعفر(ع) که شب حزن و اندوه شیعیان است و نیاز به نگهداری حرمت اهل بیت عصمت و طهارت می‌باشد، از برخی تالارها و باغ‌ویلاهای اطراف عالیشهر صدای ساز و آواز حرام تا سپیده سحر بلند شد که این امر هم باعث آزار و اذیت مردم و هم هتک حرمت به مقام اهل بیت(ع) است.

امام جمعه شهر عالیشهر تصریح کرد: شورای فرهنگی استان و مسئولین مربوطه به صورت جدی جلوی این هنجارشکنی‌ها را بگیرند و بیش از این اجازه ندهند که این مجالس لعو و لعب که با روحیات مردم مسلمان منطقه سازگاری ندارد، تداوم داشته باشد.

هاشمی ضمن تشکر از متدینین و صاحبان تالار ها و باغ ویلاهایی که رعایت شئونات اسلامی را کرده و در ایام شهادت اهل‌بیت(ع) حرمت را حفظ می‌کنند، گفت: البته عمده مردم به دلیل این که به ائمه‌اطهار علاقه و اعتقاد دارند سعی می‌کنند مراسم‌ها و جشن‌های خود را با در نظر گرفتن اعیاد ملی و مذهبی هم‌سان و عموما در مراسم شب شهادت بزرگان دین در این زمینه اقدامی نمی‌کنن.

وی ادامه داد: محدود افرادی که رعایت این مناسبت‌ها را نمی‌کنند باید بدانند که صحیح نیست که ضمن هنجارشکنی در شب‌های شهادت، به بهای خوشی خود، سبب ناراحتی مردم شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر