جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۸۷۸
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: توافق‌نامه شهر هوشمند بوشهر بین استانداری و مرکز گسترش فناوری اطلاعات امضا شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، استاندار بوشهر در این نشست با اشاره به تعامل و همکاری خوب شورا و شهرداری بوشهر در اجرای طرح‌های عمران و توسعه شهری بوشهر بیان کرد: همکاری این دو نهاد در طرح شهر هوشمند و پنل‌های خورشیدی برای روشنایی شهر قابل تقدیر است.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه اجرای طرح‌های زیربنایی باید با نگاه علمی، آینده‌نگری و استفاده از دانش روز و ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان باشد تصریح کرد: اگر اجرای طرح هوشمند در بوشهر با موفقیت عملیاتی شود می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی بر ضرورت تقویت بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: دولت رقیب بخش خصوصی نیست بلکه یار بخش خصوصی است و سیاست‌ها هم باید مبتنی بر تقویت بخش خصوصی باشد.

مهرداد ستوده سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر هم با بیان اینکه برای نخستین بار است که شورای شهر بوشهر با نگاه علمی مبتنی بر حرکت شرکت‌های دانش بنیان کار می‌کند اضافه کرد: اجرای طرح شهر هوشمند بوشهر را باید با حداقل زمان و حداکثر کیفیت اجرایی کنیم.

مدیر عامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) هم با اشاره به اجرای طرح هوشمند شهر بوشهر گفت: این طرح دو مرحله دارد که شامل طراحی و بستر اجرایی شهر هوشمند می‌شود و در قالب یک توافق‌‎نامه اجرا خواهد شد.

محمدجواد انبیایی افزود: موضوع توافق‌‎نامه شهر هوشمند بوشهر، انجام فاز طراحی به کمک مشاور خارجی مورد تایید استانداری، تهیه و تامین نقشه نرم‌افزاری و زیرساخت ارتباطی مبتنی بر فناوری اینترنت و مدیریت طرح‌های مرتبط با طرح جامع هوشمند است که شرکت مگفا بعد از تایید کمیته راهبری از حداکثر ظرفیت‌های بومی و ملی برای اجرای این طرح استفاده می‌کند.

در پایان این نشست، توافق‌‎نامه شهر هوشمند بوشهر به امضای سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر و محمدجواد انبیایی مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات امضا شد.

مدت زمان اجرای این طرح 3 سال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر