جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۴۱
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲

فکرشهر: دادستان شهرستان دیلم با تاکید بر برخورد قاطع با تغییر کاربری‌ها در اراضی دیلم گفت: برای مقابله با پدیده زمین‌خواری، دهیاران شهرستان دیلم آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حسین بازدرهوا در  بررسی وضعیت روستاهای عامری و حاج حیدری و کنارکوه دیلم  با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار داشت: این مهم فقط با برگزاری جلسات امکان پذیر نیست از مسئولان ذی‌ربط در خواست می‌شود تا به‌صورت مستمر از مناطق در معرض خطر بازدید کنند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان دیلم بر ضرورت و گسترش فضای سبز در منطقه اشاره کرد و گفت: چنانچه ساخت و سازها و تغییر کاربری‌ها در چهارچوب قانون و رعایت مقررات باشد هیچکس نمی‌تواند مدعی شود ولی اگر افراد به ساخت و ساز و تغییر کاربری اقدام کنند با آنان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان دیلم ضمن خواستار آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان دیلم برای شناسایی زمین‌خواران تصریح کرد: شوراها و دهیاران با تعامل با دستگاهای متولی زمین نقش مهمی در برخورد با  پدیده شوم زمین‌خواری دارند و در صورت هرگونه تخلفی باید مراتب را به مسئولان ذی‌ربط اطلاع دهند.

در این بازدیدها کسانی که در حال ساخت و ساز غیر مجاز بودند دادستان دستور توقف عملیات ساخت و ساز آنها را صادر و طرح آزاد سازی فضای آموزشی داخل روستای عامری و ساخت و سازهای غرب جاده دیلم عامری و شمال غربی روستای کنارکوه توسط دادستان شهرستان دیلم صادر شد.

دادستان دیلم تاکید کرد: ابتدا باید به متصرفان زمین‌ها تذکرات لازم ارائه شود تا ظرف سه روز آینده نسبت به جمع آوری مصالح و رفع تصرف اقدام کنند و در صورت استنکاف به وسیله لودر نسبت به رفع تصرف اقدام می‌شود.

بخشدار مرکزی دیلم نیز در حاشیه این بازدیدها ضمن تذکر به متخلفان، توسعه متوازن روستاها را از اهداف دولت تدبیر امید دانست و افزود: هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز برهم زننده آرامش و امنیت روستاها  است که با آنان برخوردار می‌شود.

محمد باقر گله‌گیر با تاکید بر همکاری شوراها و دهیاران در معرفی متخلفان تصریح کرد: سازمانهای مرتبط با موضوع زمین نسبت به بازدید میدانی دوره‌ای و برخورد قاطعانه با زمین خواران از هیچ گونه تلاشی خودداری نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر