شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۲۵
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد ‌بوشهر با اشاره به نقش مهم خیران در رسیدگی به نیازمندان گفت: خیران در ماه رمضان سال قبل ۱۰ میلیارد تومان به نیازمندان استان ‌کمک کردند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد لطفی در نشست با معاونت‌های کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کمیته امداد هر ساله در طول این ماه الهی که سرشار از معنویت و بندگی مومنان است، به منظور کمک به رفع برخی از نیازهای خانوارهای تحت حمایت  با همکاری خیران و نیکوکاران برنامه‌های ویژه‌ای اجراء و عملیاتی می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد ترویج و تبلیغ سنت‌های حسنه الهی در جامعه است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای معرفی برنامه‌های مشارکتی کمیته امداد و فراهم سازی بستر لازم برای کمک‌های مردم و نیکوکاران به نیازمندان است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان با تاکید بر لزوم بهره گیری و اهمیت مشارکت خیران در برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد خاطر نشان کرد: چهار برنامه محوری در این ماه اجرا می‌شود که باید حداکثر استفاده از مشارکت مردم و خیران به عمل آید.

لطفی با قدردانی از توجه خیران در رسیدگی به مشکلات معیشتی مددجویان کمیته امداد افزود:خیران در ماه رمضان سال قبل 10 میلیارد تومان به نیازمندان استان بوشهر کمک کردند که پیش بینی می‌شود امسال این رقم افزایش چشمگیری یابد.

وی طرح اطعام و افطاری نیازمندان «همیان مولا» را یکی از این ویژه برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در این طرح از طریق کمک‌های مردمی ارزاق مورد نیاز و معیشت نیازمندان را در طول ماه مبارک رمضان تأمین و به دست آن‌ها می‌رسانیم.

لطفی طرح «مفتاح الجنه» و  «هم نشینی با نیازمندان» را از برنامه‌های دیگر ماه مبارک رمضان برشمرد و  تصریح کرد: در این طرح مسئولان استانی و شهرستانی و خیران با حضور در خانه‌های مددجویان تحت حمایت از آنها دیدار می‌کنند و کمک‌های نقدی و یا غیر نقدی برای رفع برخی از مشکلات مالی، معیشتی و یا مسکن به آنها ارائه می‌دهند.

مدیر‌کل کمیته امداد استان بوشهر کمک به ساخت مسکن نیمه تمام نیازمندان« طرح رضوان» را دیگر برنامه این نهاد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: از طریق کمک‌های مردمی مسکن مددجویان نیازمند، تکمیل، بازسازی و تعمیر می‌شود.

وی در مورد طرح حامی یابی و حمایت از فرزندان یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم "اکرام ایتام و محسنین" بیان کرد: در این طرح با برگزاری پایگاه‌های حامی یابی در شب‌های لیالی قدر در مساجد و مصلی های نماز جمعه از خیران و مردم نیکوکار درخواست می‌شود حمایت از فرزندان یتیم و نیازمند را بر عهده بگیرند.

لطفی طرح شفاء (کمک به درمان مددجویان) و جمع آوری زکات فطریه و کفارات را از دیگر برنامه مشارکتی این نهاد در طول طول ماه مبارک رمضان برشمرد و تاکید کرد: اجرای آنها در این ماه از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر‌کل کمیته امداد استان بوشهر به روش‌های استفاده مردم برای سهولت در کمک رسانی به نیازمندان اشاره کرد وافزود: علاقه مندان برای مشارکت در طرح‌های مختلف کمیته امداد و برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از کد آنی پرداخت #077*8877* پرداخت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر