جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۱۴۹
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰

فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر گفت: پروژه امداد و نجات هوایی دیر با اعتبار 120 میلیارد ریال جزء تعهدات وزارت نفت است که تاکنون این وزارت‌خانه نسبت به تامین اعتبار آن همکاری نداشته و باعث راکدماندن این پروژه حیاتی شده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، مهدی نظامیان در نشست با خبرنگاران با بیان این که هلال احمر متعلق به همه آحاد جامعه است اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار نفر عضو  هلال احمر شهرستان دیر هستند و دو تیم 33 نفره امداد و نجات نیز با این جمعیت همکاری دارند.

وی آمادگی و آشنایی خانواده‌ها در برابر مخاطرات و حوادث مختلف را از اهداف طرح خادم دانست و افزود: سال گذشته هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر با اشاره به این که وقوع سه حادثه سیش، زلزله و سیل سال گذشته در شهرستان دیر در سطح کشور کم نظیر بوده است، بیان کرد: هلال احمر  این آمادگی را دارد تا در زمینه اجرای طرح خادم  و ایجاد خانه‌های  هلال در صورت فراهم شدن زیرساخت ها در تمام نقاط شهرستان اقدام کند.

وی احداث انبار امدادی را ضروری‌ترین نیاز شهرستان دانست و گفت: با تملک سه هزار متر مربع زمین و با اعتبار اولیه یک میلیارد ریال کار تسطیح و زیرسازی این پروژه به زودی شروع می‌شود اما برای کلنگ‌زنی آن نیازمند تخصیص اعتبار لازم و همکاری خیرین هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر با بیان این که پایگاه امداد جاده‌ای جاشک سال گذشته با اعتبار چهار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، افزود: این پایگاه از ابتدای سال 96 تاکنون 50 مأموریت انجام داده که در این راستا 26 مورد اعزام مصدومین به بیمارستان، 33 نفر درمان سرپایی، 62 نفر اسکان و دو نفر نیز فوتی داشته‌ایم.

وی با بیان این که هلال احمر برای دیوارکشی پروژه امداد هوایی شهرستان دیر یک میلیارد ریال هزینه کرده است، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 10 هکتار  با اعتبار 120 میلیارد ریال جزء تعهدات وزارت نفت است که  تاکنون این وزارت‌خانه نسبت به تامین اعتبار آن همکاری لازم نداشته و باعث راکدماندن این پروژه حیاتی برای منطقه جنوب شده است.

نظامیان یادآور شد: جمعیت هلال احمر شهرستان دیر امسال به  40 هزار مسافر در ایام نوروز خدمات متنوع و مختلفی ارائه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر