جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۳۹
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: شرکت‌های تعاونی در حوزه منابع طبیعی استان بوشهر حمایت می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سهیل مهاجری در دیدار با اعضای اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت تعاونی های محلی در راستای توسعه پایدار و حمایت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع با توجه به کشاورز و صاحب نسق بودن اعضاء بسیار مهم است و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.

وی افزود: شرکت‌های تعاونی با استفاده از ظرفیت‌های خود می‌توانند با همکاری صندوق تعاونی فراگیر منابع طبیعی در راستای توانمندسازی جوامع محلی و اشتغال‌زایی، همچنین جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی گام‌های مهمی بردارند.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر، تقویت کشاورزی استان از طریق ایجاد اقداماتی از قبیل «بادشکن سبز» اطراف مزارع را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: این کار ضمن افزایش راندمان و بهره‌وری محصولات کشاورزی از توسعه زمین‌های کشاورزی و تخریب اراضی ملی نیز جلوگیری بعمل می‌آید.

وی با اشاره به ایستگاه‌های بذر و نهالستان‌ها و پارک‌های جنگلی استان، آنها را ظرفیت‌های خوبی دانست که شرکت‌های تعاونی در این خصوص می‌توانند ورود پیدا کنند و منابع طبیعی نیز در واگذاری این بخش از ظرفیت‌های خود همواره اعلام آمادگی کرده است.

مهاجری ادامه داد: اکنون اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تخصیص از طرف دولت برای این صندوق‌ها منظور شده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز آمادگی تعامل در حوزه های مختلف این بخش دارد.

وی توسعه و تحکیم مشارکت در تعاونی‌های عمومی بین اقشار محروم جامعه و پیوند آنها با برنامه‌های منابع طبیعی را یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل عنوان و تصریح کرد: چنانچه این هدف محقق شود بدون شک شاهد جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نیز خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به سهم تعاونی ها در تحقق حمایت از تولید ملی واشتغال زایی، به خصوص در حوزه منابع طبیعی در استان بوشهر گفت: ما به صورت جدی از تعاونی هایی که در این مسیر هدف‌گذاری کنند حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه و احیاء منابع طبیعی نیازمند مشارکت عمومی و فرهنگ سازی است و در این راستا اجرای طرح صندوق توسعه منابع طبیعی یک ضرورت است که به نوعی نقش این سازمان را بر تحقق حمایت از تولید و اشتغال جوامع محلی را نیزتبیین می سازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر