جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با اعلام هواشناسی، میزان گرما در استان بوشهر افزایش می‌یابد و جهاد کشاورزی استان نیز نسبت به این موضوع به کشاورزان هشدار داده است...
کد خبر: ۴۳۷۴۳
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵

فکرشهر: با اعلام هواشناسی، میزان گرما در استان بوشهر افزایش می‌یابد و جهاد کشاورزی استان نیز نسبت به این موضوع به کشاورزان هشدار داده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده افزایش تدریجی دمای هوا طی هفته پیش رو است.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود دمای هوا در اواخر هفته در مناطق غیر ساحلی به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

پیش بینی شده دما در مناطق غیر ساحلی مانند شهرستان‌های دشتستان و دشتی در روزهای پایانی هفته به بیش از 50 درجه برسد.

امروز هم دما در برازجان به 46 و در بوشهر و جم به 42 درجه سانتیگراد رسید.

جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ باتوجه به افزایش دما در هفته جاری به بیش از ۵۰ درجه و وزش باد شدید خصوصا چهارشنبه تا شنبه کشاورزان برای مقابله با پدیده گرمازدگی تمهیدات لازم را بکار گیرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این باره گفته که بهترین راه برای مقابله با گرما آبیاری باغ‌هاست.

وی به کشاورزان توصیه کرده با آبیاری نخلستان‌ها و باغ مرکباتشان در ساعت‌های خنک روز و شب، با پیامدهای وزش باد گرم و گرما مقابله کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر