جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۴۳۷۴۸
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: شهردار عسلویه با اشاره به ویژگی‌های پارک ملی دریایی این شهر گفت: عملیات ساخت بزرگترین منطقه تفرجگاهی در پارک ملی دریایی عسلویه با مشارکت مسئولان منطقه ویژه پارس‌جنوبی و حفاظت محیط زیست استان بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر، اصغر پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به ویژگی‌های عسلویه در ابعاد گردشگری و تفریحی اظهار داشت: عسلویه در جنوب استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه‌های مختلف برخوردار است چراکه وجود تاسیسات پارس جنوبی و ساحل زیبا جایگاه مهمی برای این شهرستان رقم زده است.

شهردار عسلویه با بیان اینکه تمام زمین‌های این شهرستان  مورد استفاده در بخش‌های مختلف قرار گرفته است گفت: هیچ زمینی برای ارائه خدمات سرانه عمومی مانند طرح‌های بهداشتی و درمانی، تفریحی و گردشگری، فرهنگی و مذهبی، ورزشی و تاسیساتی در شهر عسلویه وجود ندارد.

وی از اختصاص زمینی برای اجرای طرح تفرجگاهی در عسلویه خبرداد و بیان کرد:  یک قطعه زمین به مساحت 22 هکتار از جمله اراضی پارک ملی دریایی و طبق طرح جامع زیست محیطی در  محدوده تفرجگاهی متمرکز پارک ملی، برای ایجاد پارک ساحلی تخصیص داده شد.

وی با قدردانی از همکاری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی تصریح کرد:با همکاری مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی و  مجتمع‌های پتروشیمی عملیات ساخت بزرگترین منطقه تفرجگاهی در پارک ملی دریایی عسلویه به‌زودی آغاز می‌شود.

پاکدل با بیان اینکه زمین یاد شده دستخوش تغییرات مغایر زیست محیطی شده است گفت: طرح‌هایی مانند احیاء اکوسیستم،  احداث زیستگاه مصنوعی مرجان‌ها، تکثیر و پرورش درختان حرا و جنگل‌های مانگرو و احداث باغ گیاه‌شناسی به منظور حفظ بقاء 140 گونه گیاهان بومی و مخصوصاً گونه‌هایی که در معرض انقراض هستند در منطقه یاد شده مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار عسلویه، احداث باغ پرندگان، زیستگاه مصنوعی لاک پشت‌ها، پرندگان دریایی و پرندگان مهاجر را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در پارک ملی دریایی عسلویه دانست و گفت: احداث اکواریم گردشگری، تالار به‌منظور رفاه حال گردشگران، پلاژ و احداث سالن ماهی درمانی از دیگر برنامه‌ها برای ساخت بزرگترین منطقه تفرجگاهی در عسلویه است.

وی، با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست و سلامت مردم عسلویه بیان کرد: همه طرح‌های یاد شده از نظر معماری از طبیعت الهام گرفته‌اند و از نظر عمرانی هم دارای سازهای متحرک و چوبی بوده و این اقدام در راستای کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش نشاط و شادابی در میان شهروندان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  نیز با بیان اینکه پارک ملی دریایی  نایبند عسلویه از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است افزود: پوشش گیاهی در پارک ملی دریایی نایبند بسیار متنوع و این منطقه رویشگاه ، حرا در استان بوشهر است.

حسین دلشب کنار، کهور ایرانی‌، انجیر معابد‌، انار شیطان‌، استبرق‌، صبر زرد و انواع گیاهان شور پسند را از دیگر گیاهان منطقه نایبند دانست.

وی با بیان اینکه پارک ملی، دریایی نایبند در جنوب استان بوشهر قرار دارد خاطر‌نشان کرد: این پارک که در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شده از مجموعه باارزش و کم‌نظیر گیاهی و جانوری تشکیل شده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن وجود سواحل متنوع ماسه‌ای، مرجانی و جنگلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر