جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۷۶۳
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶

فکرشهر: دمای هوا در هشت شهر از 10 شهر استان بوشهر که ایستگاه هواشناسی دارند، 41 تا 49 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، استقرار الگوی تابستانه در جو استان بوشهر باعث شد که مردم این استان در اواسط آخرین ماه بهار تابستان را تجربه کنند؛ هر چند این امر بی‌سابقه نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: بیشترین دما در 24 ساعت گذشته از برازجان گزارش شده که 49 درجه سانتیگراد بوده و پس از آن هم اهرم با 48 و خورموج و دیلم با 47 درجه سانتیگراد قرار دارند.

علیرضا بهادری افزود: در این مدت دمای جم و عسلویه نیز به 44 درجه و دمای بوشهر و خارگ به 41 درجه رسید.

وی ادامه داد: بیشترین میزان رطوبت هم در 24 ساعت گذشته با 87 درصد مربوط به دیر بوده و پس از آن عسلویه با 86 و ایستگاه دریایی بوشهر با 81 درصد شرجی‌ترین ساعت‌ها را داشته‌اند.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: افزایش دما فردا و پس فردا ادامه خواهد یافت و در مناطق غیر ساحلی 50 تا 51 درجه خواهد شد.

بهادری با اشاره به آغاز وزش باد شمالی از امروز، گفت: سرعت وزش باد از فردا بیشتر می‌شود و ادامه این روند تا اواسط هفته آینده باعث می‌شود در این روزها خلیج فارس مواج باشد.

او از دریانوردان خواست از رفتن به دریا خودداری کنند زیرا سرعت وزش باد از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج از دو و نیم متر فراتر خواهد رفت.

بهادری گردوخاک را هم پیامد دیگر وزش باد عنوان کرد که در برخی نقاط اتفاق می‌افتد.

پیش از این هم هواشناسی استان بوشهر در اطلاعیه‌هایی درباره گرما و وزش باد هشدار داده و از مردم و مسوولان خواسته بود برای مصرف بهینه آب و برق برنامه‌ریزی کنند.

به شهروندان هم توصیه شده برای پیشگیری از گرمازدگی از فعالیت غیر ضروری در معرض آفتاب بپرهیزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر