جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۸۲۱
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۱

فکرشهر: رئیس اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: گردوخاک باعث شد میزان ریزگردها در گناوه به 12 و نیم برابر حد مجاز برسد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسین یگانه افزود: گردوخاک ظهر دیروز این شهر را تحت تاثیر قرار داد و میزان ریزگردها ساعت 16 به بیشترین میزان یعنی 1889 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، ادامه داد: بعد از گناوه، برازجان بیشترین آلودگی را داشته به طوری که ساعت 21 دیشب میزان ریزگردها 1035 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد که نزدیک هفت برابر حد مجاز است.

رئیس اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در بوشهر نیز میزان ریزگردها ساعت 20 دیشب، به 895 میکروگرم برمترمکعب رسید یعنی حدود 6 برابر میزان استاندارد.

به گفته یگانه، شرایط کنگان بهتر بوده و بیشترین میزان ریزگرد در این شهر 372 میکروگرم بوده که حدود دو و نیم برابر میزان استاندارد می‌شود.

وی افزود: با بهتر شدن شرایط جوی میزان ریزگردها از پیش از ظهر امروز بسیار کاهش یافته و به حدود میزان استاندارد رسیده است.

اکنون چهار پایگاه سنجش آلودگی در استان بوشهر فعال است.

میزان استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است. اگر میزان ریزگردها زیر 50 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا پاک است، بین 50 تا 150 میکروگرم بر مترمکعب باشد، هوا سالم است، 155 تا 253 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، 254 تا 354 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا در شرایط ناسالم قرار دارد، 355 تا 424 میکروگرم بر مترمکعب باشد هوا بسیار ناسالم است و اگر از 425 میکروگرم برمترمکعب فراتر رود، هوا در شرایط خطرناک یا هشدار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر