شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۰۴۸
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: پرداخت صدقه در استان بوشهر ۲۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر در نوع‌دوستی و مشارکت در امور خیر پیشتاز هستند و شاهد کمک‌های بسیار خوبی از سوی مردم استان در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی پرداخت صدقه را به عنوان یکی از مهمترین کمک‌های مردمی به افراد نیازمند عنوان کرد و افزود: کمیته امداد در راستای جمع‌اوری صدقه از طریق صندوق‌های صدقات و روش‌های پرداخت الکترونیک اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به پرداخت شش میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال صدقه توسط مردم استان در سال جاری بیان کرد: طی این مدت پرداخت صدقه در استان بوشهر ۲۴ درصد افزایش یافته است.

لطفی اضافه کرد: در استان بوشهر ۹۰ هزار و ۲۸۹ صندوق بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد که سال گذشته سه میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان کمک‌های مردمی از این طریق جمع‌آوری شد.

وی از تلاش برای افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت به عنوان یک اولویت مهم یاد کرد و افزود: در راستای اعتمادسازی مردمی شفاف‌سازی و ارائه گزارش عملکرد در کمیته امداد انجام می‌شود.

لطفی از توزیع صدقات جمع‌آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستورالعمل‌ها خبر داد و گفت: خدمات درمانی، کمک‌های موردی خاص، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، هزینه‌های مسکن، جهیزیه، معیشت و امور فرهنگی از محل‌های هزینه‌کرد صدقه است.

وی ادامه داد: ۳۵ درصد صدقات صرف مسائل ازدواج و فعالیت آموزشی، ۳۰ درصد برای مسکن مددجویان، ۱۶ درصد برای حمایت و خوداتکایی نیازمندان و ۱۹ درصد برای خدمات بهداشتی و درمانی هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای همان منطقه هزینه می‌شود، افزود: از اولویت‌های کمیته امداد می‌توان به ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر