شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۱۳۷
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌بوشهر با اشاره به مصرف سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب آب در صنایع مستقر در استان گفت: ۸۰ درصد آب مصرفی صنایع معدنی ‌بوشهر صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید حسین حسینی محمدی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی  و بروز مشکلات در بخش صنعت و معدن اظهار داشت: سالانه بیش از 70 میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت استان بوشهر مصرف می‌شود که بیش از 60 درصد از آن مربوط به صنایع پتروشیمی است.

وی مصرف آب در صنایع پتروشیمی را 42 میلیون متر مکعب در سال دانست و تصریح کرد: صنایع غیر از مجتمع‌های پتروشیمی استان بوشهر، سالانه 28 میلیون متر مکعب آب نیاز دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهربازچرخانی آب در صنایع معدنی برای جبران بی‌آبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: صنایع معدنی استان بوشهر سالانه افزون 14 میلیون متر مکعب آب نیاز دارند که با نصب سامانه بازچرخانی آب در این صنایع 80 درصد آن صرفه‌جویی می‌شود.

حسینی محمدی با بیان اینکه طرح بازچرخانی آب در صنایع معدنی مانند سنگ‌شکن‌ها، کارخانه شن و ماسه اجراء می‌شود گفت: در نشست هفته آینده با صاحبان این صنایع طرح یاد شده به مرحله اجراء در می‌آید که می‌تواند بخشی از مشکلات تامین آب صنایع معدنی برطرف کند.

وی، از پرداخت تسهیلات بانکی برای نصب سامانه بازچرخانی آب در صنایع معدنی خبرداد و بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه صندوق سرمایه گذاری فعالیت معدنی با بانک صنعت و معدن تسهیلات  نصب سامانه بازچرخانی آب در صنعت پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده برای نصب این سامانه در صنایع معدنی استان به 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیاز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر