جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۵۳۷
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به ساماندهی انشعابات آب غیر مجاز آب گفت: برخی از هدررفت آب مربوط به فرسودگی شبکه‌ها است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی سیدزاده اظهار داشت: در بازدیدهایی که از وضعیت آب در شهرستان دشتستان داشتیم، مسائل و مشکلات این بخش به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای عبور از این مشکلات اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد، تفکیک آب آشامیدنی از آب فضای سبز و آب‌نماها است که می‌تواند تا حدودی کمبودهای منابع آبی را کاهش دهد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: به منظور افزایش منابع آبی در شهرستان دشتستان، حفر چاه و تزریق به شبکه آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.

ساماندهی انشعابات غیرمجاز

وی به میزان بالای هدررفت آب در شبکه‌های آبرسانی اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۵ میزان هدررفت آب در شهرهای کشور ۲۵.۵ درصد بود که اکنون این هدررفت به ۲۴.۸ درصد رسیده است.

سیدزاده افزود: بخشی از آب به حساب نیامده مربوط به شبکه توزیع شامل نشت شبکه، خطوط انتقال، انشعابات غیر مجاز و سرریز مخازن است که در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ هزار انشعاب آب غیر مجاز در شهرهای کشور، گفت: این انشعابات میزان مصرف بالایی دارند که ساماندهی این انشعابات طی سه سال آینده انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر