شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
از دوشنبه در استان بوشهر؛
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: افزایش دما، وزش باد گرم، تلاطم خلیج فارس و گردوخاک پدیده‌هایی است که از دوشنبه تا آخر هفته رخ می‌دهند...
کد خبر: ۴۴۷۱۷
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: افزایش دما، وزش باد گرم، تلاطم خلیج فارس و گردوخاک پدیده‌هایی است که از دوشنبه تا آخر هفته رخ می‌دهند.

به گزارش فکرشهر، زهرا راستگو افزود: با ادامه استقرار الگوی تابستانه بر جو استان، دمای هوا این هفته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از دوشنبه روند افزایش دما شدت بیشتری یابد و دمای هوا در مناطق غیر ساحلی به بیش از 50 درجه و در برخی نقاط ساحلی به آستانه 50 درجه سانتیگراد برسد.

به نوشته صداوسیما، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: ضمن انجام تدابیر لازم برای مصرف بهینه آب و برق، مردم برای جلوگیری از گرما زدگی از رفت و آمد در محیط‌های باز در ساعت‌های گرم روز به ویژه روزهای سه‌شنبه تا پنج شنبه خودداری کنند.

راستگو با هشدار درباره وزش باد گرم، گفت: با توجه به وزش باد گرم، در برخی ساعات روزهای دوشنبه تا چهارشنبه درباره آسیب‌های ناشی از گرما به مزارع و باغ‌ها هشدار داده می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی ساعات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد در نیمه شمالی خلیج فارس سبب افزایش موقت ارتفاع موج دریا در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان و خارج از استان یعنی خوزستان، عراق و عربستان و نفوذ آن به جو استان دور از انتظار نیست؛ پدیده‌ای که باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر