جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۷۷۸
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴

فکرشهر: مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال 910 نفر مشتاقان زیارت خانه خدا از این استان در قالب هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالرسول رنجبر روز دوشنبه در همایش زائران حج استان بوشهر افزود:از این شمار 875 نفر زائر و مابقی عوامل اجرایی هستند، کاروان های اعزامی به حج تمتع استان بوشهر را همراهی می کنند.

وی اظهار داشت: زائران بوشهری امسال مدینه قبل هستند و در روزهای 28 و 29 تیرماه جاری در قالب چهار پرواز از فرودگاه بوشهر به مدینه اعزام و در تاریخ سوم و چهارم شهریور ماه امسال باز می گردند.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر ادامه داد: این زائران شامل 2 کاروان 160 و 135 نفره مربوط به شهرستان بوشهر، یک کاروان 160 نفره دشتستان، یک کاروان 110 نفره گناوه و دیلم، یک کاروان 85نفره دشتی و تنگستان، یک کاروان 85 نفره دیر، کنگان، جم و عسلویه و یک کاروان 135 نفره مربوط به اهل سنت است.

رنجبر یادآورشد: معاینه های پزشکی و کلاس های آموزشی زائران بوشهری آغاز شده و در طول سفر نیز کادر پزشکی همراه کاروان هستند.

وی گفت: کاروان‌ها موظف هستند 10 جلسه آموزشی برای زائران حج تمتع در استان بوشهر برگزار کنند.

مدیرحج و زیارت استان بوشهرافزود: پارسال یکهزار و40 نفر از این استان حاجی شدند.

این مقام مسوول اظهارداشت: وحدت مسلمانان، ایمان و تقوا ازمهمترین دستاوردهای مراسم حج است. 

وی اضافه کرد: حج یک مراسم آسمانی است که خداوند به جامعه مومنان هدیه کرده و سبب آموزش آموزه های معرفتی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی می شود. 

رنجبر با تاکید بر اینکه مراسم حج باید دارای غنای الهی باشد،ادامه داد:همه مسلمانان در زیر سایه عبودیت الهی، پیروی از قرآن کریم و تبعیت از رسول گرامی اسلام (ص) در زیر یک بیرق قرار دارند. 

مدیرحج و زیارت استان بوشهر یادآور شد: حاجیان ایرانی سفیران و پیام آوران انقلاب اسلامی هستند که باید مراقب رفتار و کردار خود باشند.

رنجبر گفت: براساس قوانین و مقررات کشور عربستان حاجیان نباید داروهای حاوی ترکیبات مخدر، کدئین و روان گردان به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام رهبر معظم انقلاب در خصوص سفر حج افزود: زائران خانه خدا وقت با ارزش خود را در بازارها تلف نکنند و برای بهره گیری هرچه بیشتر از این سفر معنوی تلاش کنید.

مدیرحج و زیارت استان بوشهر گفت: زائرین این سفر معنوی نسبت به رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان توجه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر