جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۳۰
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ورودی آب به شهرستان دشتستان بین 7 تا 8 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر، شاهپور رجایی که مهمان بخش خبری ساعت 20:45 یکشنبه شب(17 تیر) شبکه استانی مرکز بوشهر بود، افزود: با تغییر در خطوط آبرسانی و بهبود شرایط آبرسانی از رودخانه شاپور در کازرون، میزان ورودی آب به شهرستان دشتستان در یکشنبه نسبت به شنبه 7 تا 8 هزار مترمکعب افزایش یافت.

وی ادامه داد: نمایندگان وزارت نیرو با مردم و مسوولان استان فارس برای ساماندهی وضع رودخانه شاپور منبع مهم تامین آب دشتستان صحبت کردند و بهبود ایجاد شده اما باید بدانیم که میزان آبدهی این رودخانه با توجه به کاهش بارندگی‌ها، 75 درصد نسبت به دو سال گذشته تغییر کرده است.

به گزارش صداوسیما، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: کار دیگری که برای بهبود شرایط کنونی دشتستان صورت گرفت، تغییر در مسیر خط آبرسانی کوثر بود که با مجوز وزیر نیرو این کار شنبه انجام شد.

رجایی اتکا به منابع محلی را بهترین ومطمئن‌ترین راه برای جبران کمبود آب این شهرستان عنوان کرد و گفت: مجوز ایجاد 15 هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن گرفته‌ایم تا بتوانیم منابع آب شهرستان را قابل مصرف کنیم، که این کار یک سال زمان می‌برد.

وی اولویت بعدی را اقدام اساسی برای جبران کمبود آب دشتستان دانست که اجرای آن دو سال زمان می‌خواهد و اکنون طرح مطالعه آن به وزیر نیرو ارائه شده تا در کمیسیون تخصیص این وزارتخانه تعیین تکلیف شود و منابع مستقلی جای خط آبرسانی از کازرون را بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به مشکل همیشگی کم‌آبی در استان، گرفتن مجوز ایجاد آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 172 هزار مترمکعب را یکی از کارهای صورت گرفته برای حل این مشکل عنوان کرد و گفت: اکنون دو آب‌شیرین‌کن که در مجموع 20 هزار مترمکعب ظرفیت دارند در مدار تولید هستند و 70 هزار و 500 مترمکعب نیز در دست ساخت داریم که مجوز خرید تضمینی آب آنها از سوی دولت صادر شده است.

رجایی افزود: بقیه آب‌شیرین‌کن‌ها از جمله ظرفیت 44 هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن‌ دشتستان باید تا سال 1404 تا 1410 به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: آب‌شیرین‌کن‌ها را بخش خصوصی می‌سازد و دولت آب تولیدی را به قیمت تضمینی می‌خرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان این‌که دو آب‌شیرین‌کن‌ پنج هزار مترمکعبی قرار است در عسلویه ساخته شود، بیان کرد: استاندار دستور داده در یک هفته آینده، ساخت یکی از این‎ها تعیین تکلیف شود.

رجایی از ایجاد 15 هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در شهرستان تنگستان هم خبر داد که برای ساخت نیمی از این ظرفیت سرمایه‌گذار مشخص شده و هنگامی که این ظرفیت در حال کار است، ایجاد نیم‌دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که اکنون هشت درصد منابع آب استان بوشهر از منابع داخلی استان تامین می‌شود، تصریح کرد: اکنون آب‌شیرین‌کن‌ها، پنج درصد آب مورد نیاز استان بوشهر را تامین می‌کنند، که تا سال 1404 این میزان به 45 درصد خواهد رسید.

کمبود آب در دشتستان باعث مشکلات عدیده‌ای در ماه‌های اخیر برای مردم این شهرستان شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، خط آبرسانی کازرون که روزانه 80 هزار مترمکعب آب را به این شهرستان منتقل می‌کرده حالا میزان آبدهی‌اش کمتر از نصف شده است.

دشتستان با 261 هزار نفر جمعیت پس از بوشهر پرجمعیت شهرستان استان است و از نظر وسعت نخستین شهرستان به شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر