جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۷۵
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مشکل تاریخی آب استان بوشهر با عزم و تلاش جهادی مسئولان رفع شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت آبرسانی در دشتستان اظهار داشت: در راستای تلاش برای رفع مشکلات آب در استان بوشهر بارها تاکید کردیم که باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش جهادی برای رفع مشکلات آب در سطح استان بوشهر و رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم، تصریح کرد: خشکسالی و کاهش بارش باران باعث کمبود منابع ابی در استان شده است و باید برنامه جدی برای عبور از این بحران تاریخی داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز تامین آب استان بوشهر، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون شاهد اجرای این سند چشم‌انداز نبوده‌ایم و مشکلات کنونی نیز ناشی از همین بی‌توجهی است.

وی با بیان اینکه در فصل گرما هستیم و باید برای تامین آب مورد نیاز استان تلاش جدی شود، خاطرنشان کرد: برنامه کوتاه، میان و بلند مدت برای حل مشکل آب در استان بوشهر تدوین و اجرایی شود.

صفایی بوشهری خواستار حفاری چاه، توزیع عادلانه آب، نوسازی شبکه آبرسانی و آبرسانی با تانکر در مناطق بحرانی شد و افزود: در حل مشکلات مردم به ویژه آبرسانی به دشتستان مسئولان باید به صورت جهادی و انقلابی تلاش کنند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته روزانه ۱۰ هزار مترمکعب به ظرفیت آبرسانی برازجان افزوده شده و توزیع آب در شبکه آبرسانی برازجان به ۲۲ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

علی بردستانی با اشاره به اینکه ظرفیت آب روزانه شهر برازجان باید به ۲۵ هزار متر مکعب افزایش یابد، افزود: با افزایش منابع آبی برازجان، توزیع آب در نوبت بندی یک روز در میان شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر