شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۷۶
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برخورد قاطع با زمین خواران و متعرضان به بیت المال انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، علی جمادی ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر در امور خیریه پیشتاز هستند و شاهد وجود موقوفات متعددی در نقاط مختلف استان هستیم.

وی با بیان اینکه وقف از حسنات موکد دینی و در زمره اعمال صالح باقیه است اضافه کرد: وقف دارای ثواب و فضیلت فراوانی است و در بسیاری از روایات اسلامی از آن به عنوان صدقه جاریه تعبیر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تلاش برای خدمت رسانی ویژه در زمینه‌های مختلف از قبیل دعاوی مراجع به وقف خبر داد و بیان کرد: احقاق حقوق وقف براساس قوانین و مقررات و ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص را در دستور کار داریم.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان بوشهر، وی خاطرنشان کرد: شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اوقاف در استان به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موقوفات و جلوگیری از اطاله دادرسی و در نهایت حفظ و احیاء موقوفات ایجاد شده است.

جمادی از تلاش برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق مربوط به بیت المال خبر داد و افزود: برای برخورد با متخلفان و تعرض به بیت‌المال با احدی تعارف نداریم.

وی با اشاره به اینکه حفظ حقوق عامه و احقاق حق و اجرای عدالت وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است، ادامه داد: اداره حقوقی ادارات به‌خصوص اداره کل اوقاف به منظور دفاع از حقوق حقه موقوفات تقویت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر