جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۸۹۰
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵

فکرشهر: فرماندار دشتی با تاکید بر توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاهای دشتی گفت: این مناطق از ظرفیت‌های مهمی در عرصه کشاورزی و صنایع دستی برخوردار است به‌گونه‌ای که رشته‌های اشتغال‌زایی گبه، عبا و گلیم بافی راه‌اندازی شده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، عبدالله نادری در جلسه کارگروه امور اجتماعی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دشتی اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) بازوی مشورتی دولت در فضاسازی مناسب برای ارائه ایده‌ها و برنامه‌های توسعه محور و کلید خلق سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند که باید آسیب‌های اجتماعی به سمن‌ها داده شود و آن‌ها را تقویت کنیم.

فرماندار شهرستان دشتی بیان کرد: بهره‌مندی از بدنه اجتماع در راستای رفع مشکلات مردم از هدف‌های دولت تدبیر و امید است و همکاری با سمن‌ها موجب پیشرفت و توسعه جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که کمیته امداد و بهزیستی از ظرفیت سمن‌ها استفاده کنند گفت: حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد گام مهمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

نادری نقش مردم در امور مختلف را امری ضروری دانست و افزود: سمن‌ها با آموزش‌های مستمر و با بالا بردن سطح آگاهی مردم نقش به‌سزایی در هزینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

فرماندار دشتی ضمن تأکید بر تقویت نیروی انسانی بومی گفت: آسیب‌های اجتماعی موجود در شهرستان دشتی باید اولویت‌بندی شوند، کمیسیون‌های تخصصی تشکیل و  تمامی اعضای کارگروه نقطه نظرات خود را برای بررسی و رفع آسیب‌ها اجتماعی مطرح کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌ها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در رفاه جوانان استفاده شود خاطر نشان کرد: بر اساس ظرفیت‌ها بازارچه صنایع‌دستی و مواد غذایی باید در شهرستان دشتی راه‌اندازی شود.

فرماندار دشتی خاطرنشان کرد: امروز در روستای بحیری شهرستان دشتی، صنایع دستی که مراحل ساخت تا فراورده های آن با دست انجام می‌گیرد آن‌هم در چارچوب فرهنگ و ذوق و هنر مردم منطقه سبب شده تا بیش از 80 نفر روستائیان مشغول به کار شوند.

نادری تصریح کرد:  این افراد عمدتا با استفاده از مواد اولیه بومی و انجام قسمتی از مراحل اساسی تولید، به کمک دست و ابزار دستی، سبب تهیه و ساخت محصولاتی از قبیل فرش حصیری، گلیم بافی، گبه بافی، کلاه حصیری، زنیل حصیری و قالی بافی تولید و سبب رونق اقتصادی این خانواده‌ها شده است.

وی تاکید کرد: از دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار می‌رود در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها و جوانان از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنند.

فرماندار دشتی با تاکید بر  توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاهای دشتی گفت: این مناطق از ظرفیت‌های مهمی در عرصه کشاورزی و صنایع دستی برخوردار است به‌گونه‌ای که  رشته‌های اشتغال‌زایی گبه، عبا و گلیم بافی راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر