جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۹۴۰
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: بازچرخانی یکی از روش‌های موثر برای استفاده دوباره از آب است؛ روشی که در این دوران خشکسالی و کمبود آب باید برای بهره‌گیری از آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: بازچرخانی آب به معنی استفاده دوباره از آب با کیفیت مختلف و کاربری های متفاوت است.

امید آزادی جو افزود: اصل استفاده از آب در طبیعت نیز بر پایه همین بازچرخانی است، که بدون هدر رفت قطره ای آب، در طول زمان تکرار شده است.

وی ادامه داد: برای سازگاری با کم آبی باید از همین قوانین ساده طبیعت بهره گرفت و با استفاده از فناوری روز دنیا به این سمت برویم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: کمبود آب از یک سو و رشد جمعیت و کاربری‌های مختلف از سویی دیگر، احساس نیاز به باز چرخانی آب در صنعت، کشاورزی، بهداشت و حتی آشامیدن را برای امروز و آینده بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

آزادی جو گفت: بازچرخانی آب در صنایع مختلف، خدمات شهری برای مصارف خودرو شویی‌ها، سامانه خاموش کردن آتش، استخرها، سازمان‌های دولتی، واحدهای تصفیه آب و ... نه فقط برای مصرف اولیه، بلکه برای مصارف غیر آشامیدن با رعایت همه استانداردهای فنی و مسائل شرعی قابل قابل اجراست.

وی با بیان این‌که این فناوری در صنایع وابسته به نفت و گاز و همچنین تعدادی از واحدهای معدنی در استان در حال اجراست، افزود: رفته رفته میزان استفاده از آن بیشتر خواهد شد.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، با اشاره به استفاده از پساب به عنوان ظرفیتی برای بازچرخانی آب، گفت: استفاده دوباره از پساب در حال مطالعه است و به زودی برای آن برنامه ریزی و اقدام اجرایی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر