شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۱۵۰
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۶

فکرشهر: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به مشکل کم آبی، توسعه شهرک های گلخانه ای با استفاده از آب دریا در سواحل این استان دستور کار شرکت شهرک های کشاورزی و این سازمان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدتقی منوچهری روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شهرستان گناوه در فرمانداری افزود: استان بوشهر با دارابودن 800 کیلومتر نوار ساحلی فضای بسیار مناسبی برای توسعه شهرک های کشاورزی شیلاتی و گلخانه ای دارد.

وی از دستگاه های متولی خواست سرمایه گذارانی را که در ایجاد شهرک های گلخانه ای ورود می کنند، کمک و حمایت کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی بحث آب در کشور است همه باید تلاش کنیم راهکارهایی اندیشیده شود تا این وضعیت پشت سرگذاشته شود.

منوچهری، موثرترین راه برای تقویت سفره های زیرزمینی را آبخیزداری و آبخوان داری دانست و گفت: در این ارتباط وزارت جهاد کشاورزی 200 میلیون دلار با دستور مقام معظم رهبری به حوزه آبخیزداری اختصاص داده و مسئولان استان نیز با تخصیص اعتبار استانی کمک کنند تا با تلفیق اعتبارات ملی کارهای زیربنایی خوبی در این زمینه انجام شود.

وی اظهارداشت: توجه به سیستم آبیاری تحت فشار بنا به تاکید استاندار بوشهر درهمه زمینه ها و بدون محدودیت و سقف در شهرستان های استان اجرایی می شود و امسال در سطح 10 هزار هکتار این استان اجرا شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: توسعه گلخانه ها نیز که در مصرف آب و مدیریت تولید اثرگذاری دارد درقالب شهرک های گلخانه ای و گلخانه های انفرادی در استان در برنامه کاری است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت های زنجیره تولید غذایی بویژه در بخش دام، طیور، سبزی، صیفی و خرما کلید حل عمده مشکلات دراین زمینه است، گفت: تلاش های خوبی در استان صورت گرفته که احداث کشتارگاه های طیور و جوجه کشی در گناوه و تنگستان و مرغ مادر در دشتستان می تواند در تکمیل زنجیره تولید غذایی و برطرف کردن مشکلات مرغداری ها نقشی مهم ایفا کند.

وی گفت: باتوجه به اینکه واحدهای مرغداری در استان بوشهر هزینه های گزافی را برای تولید گوشت سفید متحمل می شون، تکمیل زنجیره کمک شایانی به آنان خواهد کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بیان کرد: از واحدهای مرغداری های استان انتظار داریم نسبت به مصرف آب مدیریت داشته باشند و از هدررفت آن جلوگیری کنند.

دراین نشست فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان حوزه کشاورزی به بیان مسایل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در کنار دارابودن ظرفیت های تجاری و گردشگری ، در بخش کشاورزی نیز فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر