جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مراسم تشییع پیکر پاک عالم مجاهد و نیکوکار نیک اندیش آیت الله حسین حق شناس تنگستانی عصر امروز در بوشهر و اهرم برگزار می شود...
کد خبر: ۴۵۱۸۹
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: مراسم تشییع پیکر پاک عالم مجاهد و نیکوکار نیک اندیش آیت الله حسین حق شناس تنگستانی عصر امروز در بوشهر و اهرم برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر، این روحانی وارسته و بزرگوار دیروز پس از مدت ها تحمل رنج بیماری قلبی و ریوی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر دارفانی را وداع گفت.

حسین حق شناس تنگستانی در سال 1312 در روستای انبارک از توابع شهرستان تنگستان چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و کلام وحی را در محضر پدر بزرگوارش که از قاریان و مفسران قرآن بود فراگرفت.

پس از پایان تحصیلات مکتبی راهی حوزه علمیه نجف اشرف شد و در آن پایگاه بزرگ علمی جهان اسلام از محضر اساتید و علمای بزرگ چون حضرت امام خمینی(ره) بهره علمی برد. 

به نوشته صداوسیما، همزمان با شکل گیری نهضت اسلامی از پیشگامان مبارزه با رژیم ستمشاهی در تنگستان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نماینده امام خمینی(ره) در استان بوشهر شد.

وی به مدت 40 سال نماینده بیشتر مراجع از جمله آیات عظام حکیم، خویی، شاهرودی، گلپایگانی و خوانساری در قطر بود و اخیرا هم نمایندگی رهبر معظم انقلاب را بر عهده داشت.

وی سالها با مهاجرت به قطر در حسینیه ای که خود بنایش نهاده بود به ترویج مفاهیم اسلامی و رسیدگی به امور شیعیان قطر پرداخت.

این روحانی وارسته در کسوت نیکوکاری نیک اندیش با بنای دهها مسجد، حسینیه،مدرسه و دارالقرآن عمری را در راه رسیدگی به فقرا و دستگیری از مستمندان سپری کرد.

تاسیس بزرگ‌ترین دارالقرآن جنوب کشور به نام «ابراهیم خلیل الله» در اهرم یکی از کارهای ماندگار این روحانی وارسته است که در اسفند 94 افتتاح شد.

 آیت الله حسین حق شناس تنگستانی پس از عمری مجاهدت در راه خدا و تحمل دوره ای از بیماری قلبی دیروز در سن 85 سالگی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر دار فانی را وداع گفت.

پیکر پاک این عالم مجاهد ساعت 17 امروز در بهشت صادق بوشهر  تشییع، سپس ساعت 18 و 30 دقیقه  پس از تشییع از میدان زائرخضرخان اهرمی  در بهشت اکبر اهرم به خاک سپرده خواهد شد.

روحش شاد باد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر