جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
فکرشهر: کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که در روزهای اخیر بسیار چالش برانگیز شده است...
کد خبر: ۴۵۲۹۷
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که در روزهای اخیر بسیار چالش برانگیز شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، یکی از دغدغه های مشترکان برق دراین روزها خاموشی های پراکنده و از بین رفتن برخی از تجهیزات در پی همین قطعی ها است. البته صنعت برق برای این موضوع راهکاری را در نظر گرفته؛ تا جایی که بر اساس گفته های سخنگوی صنعت برق، طبق مصوبه مجلس مشترکان شهری و روستایی سالانه مبلغی را تحت عنوان بیمه در قبوض برق خود پرداخت می‌کنند که برای همین موضوع در نظر گرفته شده است.

حقی فام با بیان اینکه از مشترکان شهری ۱۲۰۰ تومان و از مشترکان روستایی ۶۰۰ تومان در طول سال برای خسارات ناشی از قطع برق در قبوض اخذ می‌شود، اظهار کرد: گرچه این مبلغ بسیار ناچیز است اما یک شرکت بیمه‌گذار برای این موضوع انتخاب شده و اگر خساراتی ایجاد شود، مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع و بررسی پرونده توسط کارشناسان، میزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغی از سوی صنعت برق به این دسته از مشترکان پرداخت شود.

در همین رابطه همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - نیز اعلام کرد: اگر مشترکانی باشند که وسایل برقی آن‌ها در زمان قطع و وصل برق یا به لحاظ افت ولتاژ دچار مشکل شود، می‌توانند برای بررسی و دریافت خسارت به مناطق توزیع برق در محل زندگی‌شان مراجعه کنند.

به گفته وی، پرداخت خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، ولی پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق مشخص شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

مشترکانی که متحمل خسارت ناشی از قطع برق شده باشند می‌توانند مدارک را به شرکت‌های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات،  باید در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت شود. هم‌چنین براساس ضوابط قراردادی، مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند. 

نظرات بینندگان
تا هزارمین سکوت و نا خبری
|
-
|
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
رسالت واقعی یک خبرنگار و روزنامه نویس ، طرف مردم را گرفتن و نشان دادن کاستی ها و معایب جامعه و تمرکز برکوتاهی و نکرده های مسئولین است... "
تا هزارمین سکوت و نا خبری
تا این تاریخ و این ساعت از روز ( دو شنبه تیر ماه) نشریه ای که خیلی اصرار دارد در هر فرصتی و بنحوی خود را با سابقه بخواند، مثل هزارمین بار پیشین هنوز خبر روز ، خبری که سر و صدا و دود و
آتش آن تا آسمان ها رفته و بگوش همه رسیده را اطلاع رسانی نکرده و مثل همیشه سیاست سکوت و بی خبری را اختیار نموده تا شایسته لقب رکن چهارم دموکراسی و چشم و گوش مردم باشد
اگر قلم بدستان و علاقمندانی به ژورنالیسم و روزنامه نگاری بخاطر قحط
زورنال، جا و میدان خالی دیگری برای قلم زدن یا روزنامه نگاری بازی گیر نیاورده و بالاجبار کفش کهنه در بیابان را نعمت شمرده و کاچی را بهز هیچی دانسته اند، دلیل یر آن نیست که نمک خور و دست پرورده پرممیزی ترین و پر سکوت ترین کاغذ نامه کم مایه در حد روزنامه دیواری بچه محصلباشند بعضی از ان ها که به مناصبی رسیده اند میتوانند بخاطز حمایت های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی و .....، ار رابطه ای متشکر باشند جوایز و تشکر نامه های رد بدل شده بهم و تقدیر نامه ها خود گویاست
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر