پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در اعتراض به بحران آب و سخنان مدیر آبفا؛
فکرشهر: قطعی مطلق 2 ماهه آب در شهرک های پردیس و والفجر برازجان که در جنوبی ترین نقطه این شهر قرار دارد، سرانجام مردم را به خیابان کشاند...
کد خبر: ۴۵۳۰۳
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: قطعی مطلق 2 ماهه آب در شهرک های پردیس و والفجر برازجان که در جنوبی ترین نقطه این شهر قرار دارد، سرانجام مردم را به خیابان کشاند.

به گزارش فکرشهر، اهالی این دو محله که بیش از 3 هزارنفر جمعیت دارند، بیش از دو ماه است (60 روز) که آب ندارند و آب مورد نیاز خود را از تانکرهایی که آب می فروشند، خریداری می کنند، آن هم آبی که مشخص نیست از کجا آمده و البته با قیمت های گزاف؛ اما این شرایط را تاب آورده بودند و امید وار به بهبود اوضاع و رفع مشکل بودند تا روز گذشته که علی بردستانی ـ مدیر امور آب و فاضلاب دشتستان (برازجان) ـ در نشست علنی شورای شهر برازجان گفت که برخی آب های توزیعی در شهر برازجان از منابع غیر بهداشتی است و احتمال دارد حاوی نیترات باشد و همچنین گفت که اجازه نداریم به شهرک های پردیس و والفجر آب بدهیم چون «در مصوبه به اداره آب متذکر شده اند که در هر محله ای از شهر انشعاب غیر مجاز گرفته اند، پروانه ساخت ندارند و خودکار لوله گذاری را انجام داده اند و حق هیچ گونه لوله گذاری در این مناطق و محله ها را نداریم؛ اختیاراتم در حدی است که تعهد محضری گرفته و به آنها انشعاب دهم».

همین سخنان بردستانی دیگر طاقت اهالی این دو محله را نیز طاق کرد و آن ها امروز ـ یکشنبه، 31 تیرماه 1397 ـ  با تجمع در خیابان و آتش زدن چوب و لاستیک و تخته، جاده برازجان به اهرم را بستند و به وضعیت آب محلات خود اعتراض کردند؛ تجمع و اعتراضی که تا ساعاتی هم ادامه داشت و سرانجام با وساطت برخی مسوولین، تجمع به پایان رسید، آتش خاموش و جاده هم بازگشایی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان در این باره گفت:جاده ورودی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان که توسط شماری از شهروندان دراعتراض به ادامه کم آبی برای مدت 30 دقیقه بسته شده بود با همکاری مردم بازگشایی و آمد و شد در این محور در حال انجام است.

جواد لقمان زاده افزود: حدود 80 نفر از ساکنان محله های والفجر و پردیس شهر برازجان به دلیل ادامه دار شدن کمبود شدید آب آشامیدنی از ساعت 10 صبح امروز به مدت 30 دقیقه مانع از آمد و شد خودروها به شهر برازجان از سمت جاده اهرم شدند که با حضور مسوولان فرمانداری، پادرمیانی پلیس و توضیح مسوول اداره آب شهرستان و همکاری تجمع کنندگان جاده ورودی شهر برزجان بازگشایی شده است.

وی به ایرنا گفت: با پیگیری مسوولان، 24 ساعت آینده بخشی از آب آشامیدنی شهر برازجان از خط دوم تامین خواهد شد.

لقمان زاده افزود: برای توزیع یک روز در میان آب بین مشترکین در شهر برازجان، حداقل روزانه باید 27 هزار متر مکعب آب از طریق خط آبرسانی تصفیه خانه بوشیکان وارد شبکه شود، این درحالی است که هم اینک روزانه بین 7 تا 10 هزار متر مکعب آب از خط آبرسانی کازرون استان فارس وارد شبکه توزیع می شود و این امر باعث شده تا هم اینک هر سه روز یک بار آب بین شهروندان برازجان توزیع شود.

وی گفت: از 20 روز گذشته شهر برازجان به چهار منطقه برای توزیع آب تقسیم شده است و هر شبانه روز یک چهارم جمعیت این شهر می توانند آبگیری کنند.

گله مندی از نبود و توزیع آب در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان باعث شد تا در ماه جاری روزهای 17 و 18 و19 تیرماه شهروندان با تجمع در میدان 17 شهریور این شهر خواستار حل این مشکل شوند. همچنین شهروندان وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان نیز روزهای 29 و دوم تیرماه در اعتراض به کمبود شدید آب جاده اصلی بوشهر - شیراز را بستند.

نظرات بینندگان
کاسه از قطره آخر لبریز میشود
|
-
|
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
کاسه از قطره آخر لبریز میشود
آب کوزه بریزد چو لبالب شود
در ولایت بی متولی؛ زنده وران زنده بگور ، کوزه خالی شان بر دوش کاسه گدائی بهر قطره آبی در دست کاسه آب شان تهی و کاسه صبرشان لبریز ؛ کاسه کوزه ها را سر کاسه لیسان همکاسه با غفلت زدگان چاهل به مسائل و بی ملاحظه ندانم کار و ناشیِ بر سرِ کار که عقل شان پشت سرشان است، می شکنند یا سر خود را ، که به سنگ میزنند؟
سید
|
-
|
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
امیدوارم که  انشاالله به زودی مشکل آب این شهرستان  برطرف بشه ولی ای کاش این کار رو نمیکردن،این کارها جزاینکه  خوشحالی دشمن  رو بیشترکنه چیزی در پی نداره،انشاالله مسئولین هم هرچه از دستشون بربیاد انجام بدن،که مردم اینجور به مشقت نیوفتن و همان کاری رو بکنن که دشمن میخواد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر