جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۹۵۸
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: این استان در استفاده از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی از استان‌های پیشرو کشور است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست با بانوان مدیر استان بوشهر افزود: بانوان در سال‌های اخیر اثبات کردند که می توانند درمدیریت نقش‌آفرین بوده و عملکرد قابل قبولی در این عرصه ارائه کنند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر استفاده از توان مدیریتی بانوان فارغ از نگاه جنسیتی و براساس توانمندی و شایستگی آنان است.

گراوند ادامه داد: در 9 ماه اخیر 31 نفر از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی بکارگیری شده که این بیانگر رویکرد دولت به استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان درکشور است.

استاندار بوشهر افزود: موفقیت جامعه بانوان درحوزه مدیریتی به عملکرد مدیران زن بستگی دارد و بانوان می‌توانند با خودباوری و پشتکار منشا تحرک و پویایی در حوزه مسئولیت خود باشند.

وی تاکید کرد: بانوان در هر پست و سمتی باید سعی کنند با تسهیل‌گری و تسلط بر قوانین و مقررات به نفع مردم و برای کارگشایی مردم، رضایت جامعه را کسب کنند.

استاندار گفت: نیمی از جمعیت استان بوشهر را بانوان تشکیل می‌دهند از این رو حل مشکلات و دغدغه‌های بانوان ضروری است و باید از همه ظرفیت های ممکن برای تحقق این مهم استفاده شود.

وی یادآور شد: نظام اداری باید به سمتی برود که برای حضور بانوان الزام کمی ملاک عملکرد نباشد و زنان شایسته باید در جایگاه متناسب با دانش و توانمندی خود قرار گیرند.

گراوند گفت: از بانوان مدیر انتظار است در فرآیند اصلاح و معرفی الگوی مصرف با توجه به نقش خانوادگی و مسئولیت اجتماعی شان تاثیرگذار عمل کنند و در حوزه مسئولیت خود رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف را با جدیت مدنظر داشته باشند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: حافظه تاریخ سیاسی استان بوشهر این حجم اعتماد، باور و ایجاد زمینه برای ابراز شایستگی بانوان را ندارد و این وضعیت مدیون نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و نظام اسلامی است.

مریم آذرشب بیان کرد: در دولت یازدهم 28 انتصاب در حوزه مدیریت استان به نام بانوان رقم خورد که بانک‌ها و دانشگاه‌های استان به ترتیب با هفت و پنج انتصاب بیشترین سهم را در استفاده از این ظرفیت به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ولی در کمتر از 10 ماه اخیر 31 مورد انتصاب بانوان در سمت های مدیریتی رشد بیش از 100 درصد را در کارنامه عملکردی استان شاهد هستیم.

آذرشب یادآور شد: با توجه به آمار در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتصاب بانوان مدیر در سطح شهرستان‌ها اتفاق افتاده و این روند حاصل تأکید استاندار در سپردن بخشی از مسئولیت دستگاه‌های اجرایی استان به بانوان توانمند و شایسته است.

وی ادامه داد: مطالبه بانوان هم این است که در صورت شایستگی بدون نگاه جنسیتی به تناسب آگاهی، دانش و توانمندی از فرصت برابر برای حضور در مدیریت استان برخوردار باشند.

آذرشب افزود: انتظار است بتوانیم با تبادل تجربه و بیان مسائل و مشکلات پیش رو، مسیر ارتقا و افزایش تصدی پست‌های مدیریتی و افزایش بهره‌وری را برای بانوان فراهم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر