جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از نشست خبری مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:
فکرشهر: تجهیز وسایل بهداشتی مدارس/ سه مشکل عمده دانش آموزان/ برگزاری یادواره 471 شهید دانش آموز استان/ رتبه استان بوشهر در باسوادی...
کد خبر: ۴۶۱۶۱
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: اجرای طرح تقویت بنیه علمی کمک زیادی به بهتر شدن اوضاع تحصیل دانش آموزان در مقطع متوسطه کرد که با همکاری خوب فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز همراه شد.

دشتستان، رکورددار بیش ترین رتبه های زیر هزار استان
به گزارش فکرشهر،درتاج که به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و سایر معاونین و مشاورین این اداره کل، روز شنبه ـ 20 مردادماه ـ در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، حضور یافته بود، افزود: از جمله دغدغه های ما در بحث توقف طرح بنیه ملی این است که به دلیل مشکلات مالی ممکن است لغو شود؛ ضمن این که ما برای کلاس ۱۲، با کمبود مکان روبرو هستیم. 
درتاج، با بیان این که سال گذشته ۱۸۶ رتبه زیر هزار داشتیم که این میزان در امسال و تاکنون به بیش از 208 نفر رسیده است، افزود: تاکنون دانش آموزان شهرستان دشتستان ۷۴ رتبه زیر هزار و بوشهر با ۶۶ رتبه زیر هزار بیشترین توفیق را داشته اند. همچنین، شهرستان دشتی ۲۳ رتبه زیر هزار، دیر ۱۳ رتبه، جم ۱۱ رتبه، گناوه ۹ رتبه، کنگان ۶ رتبه ، دیلم ۲ رتبه، کاکی ۲ رتبه، عسلویه و تنگستان نیز یک رتبه زیر هزار را در کنکور امسال داشته‌اند.
او گفت که ورودی ها به رشته تجربی را کنترل خواهند کرد تا تعادل در وضعیت رشته انسانی ایجاد شود و گفت: هنرستان را نیز تقویت خواهیم کرد.
این مسوول اضافه کرد: مدارس کم جمعیت یک چالش برای کیفیت آموزش است که آموزش و پرورش برای درست کردن آن تنهاست و سایر دستگاه ها کمک نمی‌کنند.

مدارس را زندان مدرن نکنیم
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در جمع خبرنگاران، گفت: دغدغه جدی من این است که فضای استان ما به اندازه خود افسرده است و از همکارانم در تمام استان خواهش کرده ام که مدارس را به زندان های مدرن تبدیل نکنیم.
قاسمی، ادامه داد: از خانواده ها خواهش می کنم به کودکانشان فشار نیاورند چون آزمون در این مقطع حذف شده است؛ باید بگذاریم کودکان، کودکی کرده و با کم کردن استرس از تحصیل لذت ببرند.
وی اضافه کرد: از خانواده ها تقاضا دارم که به همکاران ما اعتماد کنند؛ نیازی نیست والدین در این مقطع از کلاس های تقویتی استفاده کنند و معلمان ما توانایی لازم را دارند.

عزل دو مدیر متخلف  مدارس در سال گذشته/ پرونده 11 مدیر در دست بررسی
مسوول رسیدگی با شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز تاکید کرد که در کنار شماره های تماس، در بحث ثبت نام و تخلف مدیران سامانه ای نیز جهت شکایت ایجاد شده که کاملا فعال است.
روشن اظهارداشت: با همه مدیرانی که تخلف کرده و پس از تذکر، باز تخلفشان را تکرار کرده اند، برخورد شده و همین حالا پرونده ۷ مدیر در بوشهر و ۴ مدیر در شهرستان های دیگر در حال بررسی است.
وی افزود: در سال گذشته، دو مدیر به دلیل تخلف عزل شده اند و این روند را ادامه خواهیم داشت.
روشن این را هم گفت که میز خدمت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، از تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدارس بدون مشارکت عموم قادر به ادامه خدمت نیستند
معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز تاکید کرد که «مدارس بدون مشارکت عمومی قادر به ادامه خدمت نیستند و بدون آن نمی‌توانند خدمات خود را به طور کامل انجام دهند». 
طراوات، با اشاره به رشد 25 درصدی صندوق تعاون گفت: وام هایی که از طرف بانک ها به همکاران داده می شود، از چهارصد میلیون به ۱۹ میلیارد افزایش داشته است.
وی، از به روز شدن حقوق سرباز معلمان نیز خبر داد و گفت: حقوق سرباز معلم ها به زودی همزمان با شاغلین خواهد شد و بیش از 60 درصد پاداش سال های ۹۵ و ۹۶ نیز پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد.

تجهیز وسایل بهداشتی مدارس
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر نیز یکی از کمبودهای حوزه تحت مدیریت خود را در فضای ساخت و ساز عنوان و تاکید کرد که باید سهم فضای ورزشی مدارس افزایش یابد.
قلندری، از احداث 40 زمین چمن مصنوعی در مدارس با همکاری شهرداری ها خبر داد و افزود: ما تنها استان کشور هستیم که استخر نداریم و امیدوارم با کمک شما اصحاب رسانه، این مهم انجام شود.
وی اظهارداشت: امسال پس از ۱۳ سال، فوتسال توانست برای استان در رشته های تیمی کسب مقام کند.
قلندری با اشاره به این که سالانه تقریبا ۲۰ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی درون استان شرکت می کنند و گلچین آن ها ۳۰۰ نفری است که به مرحله کشوری اعزام می شوند، ادامه داد: اعزام تیم های دانش آموزی تماما به نقاطی از کشور بوده که پرواز یا اتوبوس مستقیم نداشته و باید با هزینه های اضافی در دو مرحله اعزام شوند.
این مسوول گفت که «قرار است وسایل و لوازم بهداشتی به طور کامل از طرف اداره کل به مدارس داده شود» و افزود: ما باید با همکاری رسانه ها کمک کنیم تا سبک زندگی در استان تغییر کند تا شاهد بیماری های کمتری باشیم.

سه مشکل عمده دانش آموزان
قلندری، یکی از مشکلات دانش آموزان را نظم خواب آنها عنوان و تاکید کرد که باید والدین نظمی در خواب خود داشته باشند تا این مورد در دانش آموزان نیز حل شود.
وی، از دیگر موارد و مشکلات دانش آموزان را بحث طلاق دانشت و اضافه کرد: طلاق والدین موجب شده دانش آموزان با مشکل برخورد کنند و ما سعی داریم در مدارس به آنها کمک کنیم.

برگزاری یادواره 471 شهید دانش آموز استان
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست، از کسب عناوین مختلف قرآنی در هفته گذشته خبر داد و گفت که مسابقات فرهنگی هم اکنون در حال برگزاری است و در بحث پرسش مهر نیز، سه مقام در نفرات برتر داشتیم.
فتحی گفت: امسال یادواره ۴۷۱ شهید دانش آموز را میزبانی خواهیم کرد که ستاد آن با کمیته های مربوطه تشکیل و جلسات آن برگزار شده است.

رتبه استان بوشهر در باسوادی
معاون سوادآموزی این اداره کل نیز گفت: در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰، استان بوشهر بیشترین پیشرفت را در بحث سوادآموزی در کشور داشته و ما بیش از ۱۶ هزار نفر را آموزش های مختلف داده ایم.
دانش فر افزود: در همین راستا، در آیتم های ۲۵ گانه ای که کشور داشت، استاندار و مدیرکل مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: ما این روزها به هسته سخت بیسوادی و با ۹۷ درصد باسواد، به رتبه های بالای کشور رسیده ایم، اما کار کردن روی این سه درصد بسیار سخت است.

نبوی ـ مشاور بانوان آموزش و پرورش استان بوشهر ـ نیز در این نشست، گفت: برای اولین بار در آموزش و پرورش، یک زن به عنوان مدیر بخش آبپخش انتخاب شده است که امیدواریم فتح بابی برای انتصابات دیگر باشد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر