جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۲۲۸
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۷۵ خودروی نجات به ناوگان هلال احمر در استان‌ها افزوده می‌شود.

 

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  مرتضی سلیمی ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه حل مشکلات جمعیت هلال احمر در اولویت قرار دارد اظهار داشت: در سفر به بوشهر مشکلات امدادی هلال احمر استان بوشهر به صورت میدانی و عملیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ارائه راهکار لازم برای حل مشکلات جمعیت هلال احمر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بهترین کمک در این سفر برای مطالبات هلال احمر بوشهر ارائه و مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر ساخت آشیانه بالگرد امدادی هلال احمر بوشهر گفت: در بررسی‌های انجام شده و با تاکید استاندار بوشهر ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر بوشهر در اولویت قرار گرفته است.

سلیمی با بیان اینکه یک بالگرد پیشرفته در بوشهر مستقر است افزود: این بالگرد قادر به پرواز در همه اوقات به ویژه بر روی دریا دارد و در همه  موارد و بحران‌ها می‌توان از آن برای امدادرسانی بهره جست.

وی با اشاره به اینکه نبود آشیانه بالگرد آسیب‌هایی بر آن وارد می‌شود تاکید کرد: برای جلوگیری از وارد شدن آسیب‌ به بالگرد امدادی بوشهر به سبب نبود آشیانه مجبور به جابه‌جایی آن هستیم که با ساخت آشیانه این بالگرد در بوشهر به صورت دائم مستقر می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بر تاکید استاندار بوشهر بر عملیاتی شدن ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر در بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای ارتقاء در افزایش آمادگی امدادگران هلال احمر در کمک رسانی به آسیب‌دیدگان بالگرد هلال احمر در مرکز استان مستقر  می‌شود و به مردم شایسته استان خدمت می‌کند.

سلیمی با بیان اینکه تجهیزات امدادی استان بوشهر در کوتاه‌‌ترین زمان تامین می‌شود افزود: در نشست با مسئولان و کارشناسان جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیازها و مشکلات بررسی و هر گونه کمک که لازم باشد ارائه می‌شود.

وی از تجهیز جمعیت هلال احمر استان‌ها به خودروی نجات خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال 75 خودروی نجات به ناوگان هلال احمر در استان‌ها افزوده می‌شود.

41 میلیارد ریال برای ساخت آشیانه  بالگرد هلال احمر بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود

حسین درویشی از توانمندی امدادگران هلال احمر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان بوشهر در پنج بخش‌ امداد و  نجات کوهستان، دریایی، جاده‌ای، هوایی و شهری دارای تخصص‌های ویژه هستند که این بخش‌‌ها از تجهیزات مدرن و پیشرفته بهره‌ می‌برند.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر استان بوشهر به صورت شبانه‌روزی در رسیدگی به حوادث و آسیب‌ها آماده باش هستند گفت: در صورت بروز حادثه در بخش‌های مختلف با اطلاع رسانی به امدادگران در کوتاه‌ترین زمان عملیات امدادی را اجراء می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از استقرار پایگاه‌های امداد جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان بوشهر فعالیت می‌کنند و در کوتاه‌ترین زمان به یاری آسیب دیدگان می‌شتابند.

درویشی با اشاره به استقرار بالگرد امداد هوایی هلال احمر در مرکز استان بوشهر خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از بروز آسیب به این بالگرد پیشرفته ساخت آشیانه در دستور کار جمعیت هلال احمر استان بوشهر قرار دارد.

وی با قدردانی از توجه استاندار بوشهر و  رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در تامین اعتبارات لازم برای ساخت آشیانه بالگرد خاطر نشان کرد:  برای ساخت آشیانه بالگرد امدادی بوشهر 41 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از جانمایی ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر در بوشهر خبرداد و بیان کرد: در ساخت این پروژه 50 درصد اعتبارات آن از سوی منابع اعتباری استانی و مابقی از محل اعتبارات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود.

درویشی با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال برای ساخت این آشیانه تصریح کرد: تاکنون 10 میلیارد ریال برای اجرای پروژه آشیانه بالگرد هلال احمر استان بوشهر مصوب شده که 5 میلیارد ریال آن از منابع استانی تخصیص یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر