سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیر امور خارجه با اشاره به ضرب الاجل تعیین شده ایران در تاریخ ۱۵ مرداد برای دریافت مکانیزم‌های عملیاتی از اروپا تصریح کرد: اینگونه نبوده که ما ۱۵ مرداد را به عنوان یک ضرب الاجل تعیین کرده و الان یک ضرب الاجل دیگر به آن‌ها داده باشیم، آن‌ها کار‌ها را تا حدی جلو برده اند، اما آن اندازه کافی نبوده و از این رو ما اروپایی‌ها را از اقداماتی که مورد انتظارمان است مطلع کرده ایم...
کد خبر: ۴۶۳۸۹
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: وزیر امورخارجه کشورمان گفت: اراده سیاسی اروپا زمانی قابلیت پاسخگویی از جانب ایران را پیدا می‌کند که با اقدامات اجرایی همراه شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، محمد جواد ظریف با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات اروپا به منظور حفظ برجام و مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت: از زمان اظهارات رئیس جمهور درباره بسته اولیه‌ای که اروپایی ها به ایران ارائه دادند و پس از آن صحبت هایی که من در وین و در جلسه کمیسیون مشترک وزرا داشتم، تاکنون اروپایی ها نکات جدیدی را مطرح و اقداماتی را که در دو حوزه مهم نفتی و بانکی انجام دادند، بیان کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: اروپایی ها برخی اقدامات عملی از جمله اجرایی کردن مقررات مسدود کننده و مجوز بانک سرمایه گذاری اروپا را انجام داده اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: از نگاه ما این اقدامات بیش از آنکه اقدام عملیاتی باشد اعلام موضع است، هر چند آنها حرکت رو به جلو داشته اند اما اعتقاد ما این است که اروپا هنوز برای هزینه کردن آماده نشده است.

ظریف با بیان اینکه اروپایی ها تاکنون در ظاهر و در گفتار اراده سیاسی خود را نشان داده اند، تاکید کرد: اراده سیاسی اروپا زمانی قابلیت پاسخگویی از جانب ایران را پیدا می کند که با اقدامات اجرایی همراه شود؛ اروپایی ها می گویند برجام برای آنها دستاوردی امنیتی است، طبیعی است که هر کشوری باید برای امنیت خودش سرمایه گذاری و هزینه کند و این هزینه کردن را ما باید در همین ماه های آینده ببینیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به ضرب الاجل تعیین شده ایران در تاریخ 15 مرداد برای دریافت مکانیزم های عملیاتی از اروپا تصریح کرد: اینگونه نبوده که ما 15 مرداد را به عنوان یک ضرب الاجل تعیین کرده و الان یک ضرب الاجل دیگر به آنها داده باشیم، آنها کارها را تا حدی جلو برده اند اما آن اندازه کافی نبوده و از این رو ما اروپایی ها را از اقداماتی که مورد انتظارمان است مطلع کرده ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر