جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۷۸۹
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: در چهارمین روز از هفته دولت مرکز مهارت‌آموزی شهرک صنعتی دشتستان با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال با حضور معاون استاندار بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر بعدازظهر امروز در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ‌شهرک صنعتی دشتستان اظهار داشت: این مرکز که ساختمان آن از قبل آماده بهره برداری شده بود با همکاری بخش خصوصی در زمینه تولید آب معدنی و نوشیدنیهای گازدار تجهیز و در راستای آموزش نیروی مورد نیاز شرکتهای تابعه و تولید روزانه 54 هزار بشکه آب معدنی وارد چرخه تولید شده است.

عبدالمجید دارهکی با اشاره به نامگذاری سال 1397 با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی منجر به افزایش کیفیت کالای ایرانی و گرایش مردم به مصرف کالای داخلی می شود.

دراهکی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: ایجاد زیرساختهای لازم برای اصلاح در فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل، کمک به ارتقای کیفیت محصولات داخلی، کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی، ایجاد شبکه توزیع و خدمات به مصرف کنندگان و نوسازی فناوری محصولات تولیدی به ارتقای سطح مهارت و دانش نیروی انسانی مولد کشور نیاز دارد که آموزش فنی و حرفه ای در این راستا گام بر میدارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر  با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال جهت گیری برنامههای توانمندسازی نیروی انسانی و مهارت آموزی مشخصی ارایه می‌شود اظهار کرد: برای این مهم همسویی و برقراری ارتباط مناسب بین تولیدکنندگان و موسسههای آموزشی به خصوص موسسههای مهارت آموزی نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه بیان کرد:طراحی و ایجاد شبکههای تولید، توزیع و خدمات برای محصولات داخلی با بهره گیری از علوم و فنون بازاریابی و فروش و تامین نیروهای کارآمد ماهر در حوزههای مختلف زاییده ارتباط بین سیستمهای آموزشی و صنایع  است.

دراهکی خاطر نشان کرد:امسال ارتباط و بهرهمندی از ظرفیتهای صنایع و صنوف از یک سو و ظرفیتهای سازمانهای فنی و آموزشی از سوی دیگر دو بال پرواز برای رسیدن به حمایت از کالای ایرانی میباشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر عنوان کرد:ایجاد مراکز جوار صنایع و صنوف، استفاده از ظرفیت بنگاههای اقتصادی برای مهارت آموزی برای توسعه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیاز سنجی مشترک برای تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر با همکاری صنایع و صنوف استان توسعه مراکز مهارت آموزی جوار دانشگاهی، استفاده از الگوهای جدید مهارت آموزی معطوف به تولید و اشتغال و کمک به توسعه شتاب دهنده های کسب و کارهای نوین، استفاده از کالای ایرانی در تجهیزات آموزشی و مواد مصرفی آموزشی کمک به توسعه فرهنگ استفاده از کالای ملی از جمله روشهای برنامههای اجرایی سال 1397 مجموعه فنی و حرفه ای است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری برای توسعه و افزایش تولیدات نیازمند توسعه منابع انسانی است ومطمئنترین راه برای رسیدن به این هدف سازمان آموزش فنی وحرفهای کشور است که دراین زمینه تجارب ارزندهای دارد.

در این مراسم با همکاری بخش خصوصی مرکز آموزش فنی و حرفهای شهرک صنعتی دشتستان با سرمایه گذاری تجهیزات 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر