جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۲۵۲
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: تولید و پرورش میوه‌های جدید در شهرستان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، کبری توکلی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز، با دستور دادستان بوشهر نسبت به جمع آوری و دپو مصالح و تخریب شالوده، در اراضی کشاورزی شهرستان بوشهر اقدام شد که با اجرای این عملیات حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به وضعیت سابق بازگردانده شد.

وی افزود: این عملیات در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی، صورت پذیرفت و افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها و روستاها را دارند می‌بایست با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

توکلی همچنین ضمن توجه دادن روستاییان و کشاورزان به طی فرآیندهای قانونی و اخذ مجوزهای لازم به منظور هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی افزود: با افرادی که بدون اخذ مجوز نسبت به ساخت و ساز و یا دپو مصالح ساختمانی اقدام نمایند، مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: در راستای تولید نشاء استاندارد و سالم و همچنین تهیه و توزیع نشاء مورد نیاز گلخانه داران و تولید کننده فیسالیس گلخانه ای، تولید نشاء فیسالیس در سطح ۱۵۰۰ متر مربع در روستای آبطویل شهرستان بوشهر آغاز شد.

توکلی گفت: فیسالیس از گیاهان بومی مناطق معتدل گرم و نیمه گرمسیری در جهان است و تقریبا شبیه گوجه فرنگی است و میوه آن نیز نارنجی رنگ و در اندازه و شکل و ساختار مشابه یک گوجه فرنگی کوچک می باشد و به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان بوشهر ۴ گلخانه فعال تولید فیسالیس دایر است که در سال های قبل تمامی نشاء مورد نیاز خود را از سایر شهرستانها تهیه می‌کردند.

وی گفت: تمایل بازار ایران به میوه های خاص و جدید، نظیر آووکادو و آلوئه ورا و.... انگیزه و اشتیاق تولیدکنندگان را به تولید میوه های جدید برانگیخته است: جدیدترین میوه ای که می شود در بازارهای ایران پیدا کرد فیسالیس نام دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های صورت گرفته این سطح از عملیات در سال های آتی توسعه یافته و در تولید نشاء فیسالیس در سطح شهرستان به سطح خودکفایی برسیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر