جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مدیر کل اوقاف استان بوشهر مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه با موضوع طرح بصیرت عاشورایی اظهار داشت: ادعاها و پرونده های حقوقی فراوانی در خصوص مالکیت دژ برازجان وجود داشته است، اما قانون گذار از حق موقوفات دفاع می کند.
کد خبر: ۴۷۲۹۴
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

فکرشهر - اسماء بوستانی: مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه با موضوع طرح بصیرت عاشورایی اظهار داشت: ادعاها و  پرونده های حقوقی فراوانی در خصوص مالکیت دژ برازجان وجود داشته است، اما قانون گذار از حق موقوفات دفاع می کند.

به گزارش فکرشهر محمدرضا اسماعیلی افزود: فعالیت و هماهنگی ها در جهت پیشرفت و تعمیرات کاروانسرای مشیرالملک  با مشارکت و هماهنگی اداره میراث فرهنگی و اداره اوقاف انجام می شود.

اسماعیلی پور در خصوص حسینیه اعظم شهر برازجان  اظهار داشت: در سال ۱۳۶۰ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اداره راه و شهرسازی قطعه زمینی را به اداره اوقاف در جهت ساختن مسجد اما با نام قدس اهداء کرد، بعد از چندین سال با ورود خیری به این مسجد و همراهی با اداره اوقاف این مسجد گسترش یافت و بعد از اتمام کار با هماهنگی مسوولین استان نام این مسجد از قدس به حسینیه اعظم تغییر یافت؛ به دلیل مشکلاتی قریب به یک سال این حسینیه غیر فعال بود که بلافاصله بعد از رفع مشکل شروع به فعالیت نمود؛ در حال حاضر هم به نام مسجد و هم به نام حسینیه اعظم از آن استفاده می شود و مالک آن شخص خاصی نیست.

وی اکثر موقوفاتی که در کشور وجود دارد را مربوط به روضه خوانی و اطعام سیدالشهدا دانست و اظهار داشت: استان بوشهر هم از این امر مستثنی نیست؛ در اداره اوقاف ۶۴ برنامه فرهنگی داریم که این برنامه ها برگرفته از نیات واقفین خیر اندیش در طول تاریخ موقوفات است؛ ویژه برنامه بصیرت عاشورایی از امروز در استان بوشهر آغاز در ۷۲ بقعه و تا هفدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه در روز دوم محرم تجمع لبیک یا حسین در ۱۰ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد ادامه داد: چهارم محرم، برنامه شیرخوارگان حسینی در ۱۵ بقعه متبرکه استان و برنامه  احلی من العسل  در ۱۵ بقعه متبرکه استان به یاد حضرت قاسم (ع) برگزار خواهد شد؛ برنامه های ویژه تاسوعا، عاشورا و شام غریبان نیز در ۷۲ بقعه سراسر استان برگزار خواهد شد؛ ۱۲ محرم در ۱۵ بقعه استان نیز مراسم رهروان زینبی برگزار می شود.

اسماعیلی پور از اعزام ۱۱۰ روحانی به مساجد، امام زاده ها و مناطق محروم در استان  خبر داد و افزود: این روحانیون در جهت اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در خصوص روضه خوانی، و اطعام بخشی به این مناطق اعزام شده اند.

این مقام مسوول با اعلام اینکه تجمع لبیک یا رسول الله در ۲۸ صفر و در ۴۰ بقعه متبرک استان برگزار می شود ادامه داد: موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه که هزینه های آن از  محل نیات واقفین با نیت روضه خوانی و اطعام زائران حسینی برپا خواهد شد روزانه ۱۲ هزار نفر اطعام  و ۱۰۰۰ نفر در آن موکب اسکان خواهند داشت. علاقه مندان به خدمتگذاری در موکب می توانند با نام نویسی در اطعام و اسکان زائران خدمت رسانی نمایند.

مدیر کل اداره اوقاف استان شعار امسال بصیرت عاشورایی را «شهادت افتخار ماست» اعلام کرد و افزود: ۳ موکب در استان بوشهر و در شهرهای کنگان، دشتی و گناوه نیز در جهت رفاه حال زائران حسینی برپا خواهد شد.یکی از برنامه های مهم اداره اوقاف استان بصیرت عاشورایی در محرم است.

وی از توزیع ۲۵۰۰ بسته لوازم التحریر از طرف موقوفات استان خبر داد و افزود: این پک های لوازم التحریر در اختیار اداره اوقاف قرار گرفته که قسمتی از این پک ها در بین دانش آموزان خانواده های نیازمند تقسیم شده و مابقی نیز  از طریق موسسات خیریه در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر