جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۳۲۶
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

فکرشهر:  رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال جاری ۲۳۰ هزار و ٨٠٠ دانش‌آموز وارد کلاس‌های درس استان بوشهر می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حمدالله اژدری صبح چهارشنبه در گردهمایی مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق اظهار داشت: براساس پیش بینی هایی که آموزش و پرورش استان بوشهر داشته است امسال ۲۳۰ هزار و ٨٠٠ دانش‌آموز اعم از دانش آموزان پیش دبستانی، استثنایی و دانش‌آموزان دولتی و غیردولتی وارد کلاس درس مدارس می‌شوند.

اژدری ادامه داد: تاکنون ۱۲۲ هزار و ۴۴٩ دانش‌آموز در دوره ابتدایی در سامانه ثبت شده اند که با توجه به پیش بینی این اداره کل، سه هزار دانش‌آموز به این تعداد اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه دوره ابتدایی با ۱٢۵ هزار و ٢٠۶ دانش آموز بیشترین تعداد را در بین دوره ها خواهد داشت یادآور شد: آموزش و پرورش استان امسال پذیرای ۲۳ هزار دانش آموز کلاس اولی خواهد بود که از این تعداد ۲۲ هزار و ٢٣٧ دانش آموز در سامانه ثبت شده اند و طبق پیش بینی حدود ۸۰۰ نفر دیگر باید به این تعداد افزوده شود.

افزایش ۲۵۰ کلاس درس فنی و کاردانش

این مقام مسئول افزود: در دوره استثنایی هزار و ١۵٠ دانش آموز ثبت نام خواهند شد و نسبت به سال گذشته ۳۰ دانش‌آموز افزایش داشته است که البته تاکنون ۹۵۶ نفر در سامانه ثبت شده اند و حداقل ۲۰۰ نفر دیگر باید به این آمار اضافه شود.

رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش استان گفت: از تعداد ٢٣٠ هزار دانش آموز پیش بینی شده ۴٩ هزار و ٨٢٣ دانش آموز در دوره متوسطه اول، ٢٣ هزار و ٢٢٢ دانش آموز در دوره متوسطه نظری، ١۴ هزار و ٣٢٨ دانش آموز در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش وارد کلاس درس می شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در رشته فنی و حرفه ای با افزایش ۱۰۰ کلاس درس و در شاخه کاردانش با افزایش ١۵۴ کلاس درس روبرو است بیان کرد: سال گذشته ۲۱۷ کلاس درس در شاخه فنی و حرفه ای فعال بوده است که این آمار امسال به ۳۱۷ کلاس درس رسیده است و در شاخه کاردانش از ۳۱۹ کلاس درس به ۴۷۳ کلاس درس رسیده است.

فعالیت ۷۹۰۰ کلاس درس دولتی

اژدری اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که آموزش و پرورش استان با مناطق و شهرستان ها داشته است سال پیش رو هفت هزار و ٩٢۴ کلاس درس در مدارس دولتی برپا خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۳۶۲ کلاس افزایش داشته است.

رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بیان داشت: از این تعداد کلاس درس اضافه شده به آموزش و پرورش استان، سهم متوسطه اول ٣٣ کلاس درس، سهم متوسطه نظری ۲۶ کلاس درس و دوره ابتدایی نیز ۴۹ کلاس درس نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که با این افزایش، کلاس‌های درس دوره ابتدایی به ۴ هزار و ۴۵١ کلاس درس خواهد رسید.

ورود ۱۷ هزار نوآموز

وی با بیان این که روند ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی نسبت به سایر دوره ها با تعلل بیشتری روبرو است و این نیاز حس می شود که مناطق به این مهم توجه بیشتری داشته باشند افزود: تاکنون هشت هزار و ۸۹۴ دانش آموز پیش دبستانی در سامانه ثبت شده اند که طبق پیش‌بینی آموزش و پرورش استان، این آمار فقط ۵۰ درصد آمار پیش بینی شده است و جا دارد این آمار به ١٧ هزار و ١٢١ نوآموز پیش دبستانی برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان بوشهر در این زمینه نسبت به استان‌های دیگر پیشرو بوده است و در رتبه دوم کشوری ایستاده است خاطرنشان کرد: در سال گذشته در همین زمان ۴ هزار نوآموز فقط در سامانه ثبت شده بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر